Sivuja:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Kirjoittaja
Aihe: Juonittelupelin ilmoittautumiset
(637 viestiä)
Toke
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 316 -
20.10.2009 klo 09:45:23
Peruutan ilmoittautumiseni Hirmun peliin. Minulla saattaa tulla pian 3-4 viikon säännöllisen epäsäännöllinen tauko koneen nettisäätöjen takia, joten on aika turhaa lähteä peliin mukaan, jos siihen ei pysty kunnolla osallistumaan. Eli varasijoilta sitten paikkaaja minulle.
qwerq
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 317 -
20.10.2009 klo 11:07:56
Varapelaajana (Karvakatti). Noita on kyllä aika paljon.
Hirmu
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 318 -
20.10.2009 klo 15:47:16
All right, eli Token tilalle Bomber. Ja kirjallekin on nyt keksitty roolinimi.
Mukana (täysi) (suluissa roolinimi):
Kreach (Aku Ankka)
kirja (Milla Magia)
Padi (Roope MacAnkka)
Akuhullu97 (Mikki Hiiri)
akuankka1313 (Kuuno Kaakkuri)
DJ Rela (Kulta-Into Pii)
Mac Ducky (Palle Pulppu)
Pullasorsa (Pelle Peloton)
Karhula (Pikku Apulainen)
Eltharion (Unkka T. Kumiankka)
Niketin (Mustakaapu)
Ankkaristi (176-176)
T@IK@VIITTA (Hessu Hopo)
Bomber (Pikku-Pelle)
Varalla:
Frodo (Armas Eetu Hilpari)
qwerq (Karvakatti)
//Kiitos korjauksesta, akuankka1313! :) En ole ennen kuullut kyseisestä hahmosta, joten en tiennyt nimeä. :D
Mukana (täysi) (suluissa roolinimi):
Kreach (Aku Ankka)
kirja (Milla Magia)
Padi (Roope MacAnkka)
Akuhullu97 (Mikki Hiiri)
akuankka1313 (Kuuno Kaakkuri)
DJ Rela (Kulta-Into Pii)
Mac Ducky (Palle Pulppu)
Pullasorsa (Pelle Peloton)
Karhula (Pikku Apulainen)
Eltharion (Unkka T. Kumiankka)
Niketin (Mustakaapu)
Ankkaristi (176-176)
T@IK@VIITTA (Hessu Hopo)
Bomber (Pikku-Pelle)
Varalla:
Frodo (Armas Eetu Hilpari)
qwerq (Karvakatti)
//Kiitos korjauksesta, akuankka1313! :) En ole ennen kuullut kyseisestä hahmosta, joten en tiennyt nimeä. :D
akuankka1313
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 319 -
20.10.2009 klo 19:05:12
Lainaus käyttäjältä: HirmuFrodo (Armas Eetu Hilparina)
Hahmon nimi taitaa oikeasti olla Armas Eetu Hilpari.
Hahmon nimi taitaa oikeasti olla Armas Eetu Hilpari.
kirja
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 320 -
25.10.2009 klo 19:27:24
Odotellaan, että Hirmu aloittelee IV:n.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)Mikä on juonittelupeli?
Juonittelupeli jakautuu päivään ja yöhön, joilla ei ole mitään tekemistä vuorokaudenaikojen kanssa. Päivä kestää yleensä 3 vrk ja yö 2 vrk.
Pelaajat jakautuvat pahiksiin (yleensä 2 tai 3) ja hyviksiin. Pahisten tavoite on tappaa hyvikset, hyvisten pahikset.
Joka pelin päivä (ei siis vrk) kaikki pelaajat (myös pahikset!) saavat keskustella pelin topicissa. he saavat myös äänestää. Eniten ääniä saanut "tapetaan" eli poistetaan pelistä.
Yöllä pahikset tappavat yhden ja erikoishahmot (jotka ovat hyviksiä) käyttävät kykyään.
Hyvisten tavoite on siis tappaa pahikset päivisin ja erikoishyvikset voivat käyttää kykyään apuna. Pahikset yrittävät "olla viattomia" eli säilyä hengissä.
Jotta oma osapuoli voittaisi, kannattaa olla aktiivinen!
Säännöt
Viestejä ei missään tapauksessa saa muokata! Silloin olisi mahdotonta pysyä selvillä siitä, kuka olisi sanonut mitäkin ja voisi helposti muokata sanomiaan.
Rooliviestejä, pj:n (pelinjohtaja) viestejä yms. ei saa kopioida/lainata.
Yöllä ei saa puhua.
Muiden pelaajien kanssa saa keskustella vain topicissa. Ei yksäreillä yms., ellei rooliviestissä toisin mainita.
Käynnissä olevasta pelistä ei saa puhua muualla kuin sen topicissa, sen pelaajat ja sen päivisin.
Pelin ulkopuolisten kanssa ei saa keskustella käynnissä olevasta pelistä.
Aluksi pelissä on ilmoittautumisvaihe. Kun vaadittu pelaajamäärä on täynnä, pj arpoo roolit ja lähettää yksäreillä ne pelaajille. Sitten perustetaan pelitopic, jossa saa puhua vain päivisin ja vain pj ja elossa olevat pelaajat saavat keskustella. Pelin jälkeen sana on vapaa kaikille.
Yöllä topiciin ei kirjoiteta. Pahikset ja erikoishahmot lähettävät kohteensa nimen pj:lle (yksärit!).
Mikäli erikoishahmo/pahis ei lähetä nimeä, kohde arvotaan. Jos poissaolo on tulossa, nimen voi lähettää etukäteen mainitsemalla yksärissä siitä.
Tämä peli:
Joulutanssiaiset
"Kuka sen teki?"
"Kuka tappoi Roope Ankan?"
Joulutanssiaiset olivat käynnissä. Roope Ankka oli surmattu. Syyllinen olisi saatava kiinni - ja pian - tai Ankkalinnan poliisien uskottavuus menisi.
Ongelmana oli se, että tanssiaisissa oli monenlaista väkeä. Kuka tahansa saattoi olla syyllinen.
Peli jakautuu päiviin ja öihin. Yksi pelipäivä kestää 3 vrk ja yö 2 vrk. (Ajassa saattaa olla pientä heittoa.) Öisin kukaan ei puhu, päivisin vain elossa olevat pelaajat. Pj on poikkeus.
Aina aamulla pj kirjoittaa aamuviestin, jossa on tietoa kuolleista, yön tapahtumista, päivän päättymisestä yms.. Vastaavasti illalla pj kirjoittaa iltaviestin, jossa on tietoa kuolleista, päivän tapahtumista, yön päättymisestä yms.. (Aamu ja ilta eivät ole vuorokaudenaikoja!)
Yöllä topiciin ei kirjoiteta. Pahikset ja erikoishahmot lähettävät kohteensa nimen pj:lle (yksärit!).
Äänestäminen
Päivisin kaikilla on äänioikeus. Ääni annetaan ++kohde korvaamalla kohde kohteen nimimerkillä. Muistakaa boldaus ja merkit ++! Äänen saa poistettua laittamalla --kohde. Jos annat uuden äänen, vanha täytyy ensin poistaa. Vain oman ja ko päivänä annetun äänen saa perua. Ääniä voi antaa vain yhden, mutta voit poistaa äänen ja antaa uuden (kohde voi vaihtua) niin monta kertaa kuin haluat. Mikäli ääntä ei peru, vanha säilyy.
Itseään ei saa äänestää.
Mikäli illalla kahdella on sama äänimäärä, ensin äänensä saanut tippuu.
Mikäli ääniä ei ole, tapettava arvotaan.
Kuolleet eivät puhu!
Mikäli joillakin hahmoilla on oikeus keskustella keskenään yksäreillä, se menee jos toinen osapuoli kuolee.
Epäaktiivisuus
Mikäli joku ei äänestä kolmeen pelipäivään niin, että ääni pysyy illallakin (eli vaikka äänestää ja sen poistaa ei hyväksytä), hänelle etsitään varapelaaja ja pelaaja tiputetaan pelistä. Mikäli varapelaajaa ei löydy yhteen pelipäivään mennessä, pelaaja tapetaan normaalisti tapettavan mukana.
Mikäli olet poissa netin ulottuvilta, lähetä yksityisviesti minulle. Jos pelaajalla on poissaolo kun hänen täytyisi äänestää, hän säilyy mukana. Poissaolevaa saa silti äänestää.
Pelin loppuminen
Hyvikset voittavat, jos kaikki pahikset kuolevat.
Pahikset voittavat, jos heitä on elossa yhtä paljon tai enemmän kuin hyviksiä (eli 50% pelaajista).
Paripelin ominaisuudet
Jokainen ilmoittautuu itse mukaan. Pelin alussa parit arvotaan. Parin osapuolilla on sama rooli ja he saavat keskustella keskenään yksäreillä. Parit ovat julkisia, mutta heidän roolinsa ei. Mikäli parin toinen osapuoli kuolee, toinenkin kuolee eli pari on yhteinen. Parin henkilöt saavat esim. yöllä tietoonsa samat asiat. Erikoishahmoparit päättävät kohteensa yhdessä, mutta sillä, kumpi lähettää nimen, ei ole väliä.
Roolit
hyvikset
Iines Ankka
saa suojella joka yö yhtä, ei saa suojella samaa peräkkäisinä öinä, saa suojella itseään
Hannu Hanhi
selviytyy yhdestä yötaposta
Mummo Ankka
saa selville joka yö yhden valitsemansa pelaajan hemkolöllisyyden
+ neljä tavallista paria
pahikset
Karhukopla
saavat keskustella toisten pahisten kanssa, joka yö tappavat yhdessä muiden pahisten kanssa yhden
Mustakaapu
saavat keskustella toisten pahisten kanssa, joka yö tappavat yhdessä muiden pahisten kanssa yhden
Mukana (5/18):
Pullasorsa
Eltharion
Mac Ducky
jojo3
Akuhullu97
~kirja
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)Mikä on juonittelupeli?
Juonittelupeli jakautuu päivään ja yöhön, joilla ei ole mitään tekemistä vuorokaudenaikojen kanssa. Päivä kestää yleensä 3 vrk ja yö 2 vrk.
Pelaajat jakautuvat pahiksiin (yleensä 2 tai 3) ja hyviksiin. Pahisten tavoite on tappaa hyvikset, hyvisten pahikset.
Joka pelin päivä (ei siis vrk) kaikki pelaajat (myös pahikset!) saavat keskustella pelin topicissa. he saavat myös äänestää. Eniten ääniä saanut "tapetaan" eli poistetaan pelistä.
Yöllä pahikset tappavat yhden ja erikoishahmot (jotka ovat hyviksiä) käyttävät kykyään.
Hyvisten tavoite on siis tappaa pahikset päivisin ja erikoishyvikset voivat käyttää kykyään apuna. Pahikset yrittävät "olla viattomia" eli säilyä hengissä.
Jotta oma osapuoli voittaisi, kannattaa olla aktiivinen!
Säännöt
Viestejä ei missään tapauksessa saa muokata! Silloin olisi mahdotonta pysyä selvillä siitä, kuka olisi sanonut mitäkin ja voisi helposti muokata sanomiaan.
Rooliviestejä, pj:n (pelinjohtaja) viestejä yms. ei saa kopioida/lainata.
Yöllä ei saa puhua.
Muiden pelaajien kanssa saa keskustella vain topicissa. Ei yksäreillä yms., ellei rooliviestissä toisin mainita.
Käynnissä olevasta pelistä ei saa puhua muualla kuin sen topicissa, sen pelaajat ja sen päivisin.
Pelin ulkopuolisten kanssa ei saa keskustella käynnissä olevasta pelistä.
Aluksi pelissä on ilmoittautumisvaihe. Kun vaadittu pelaajamäärä on täynnä, pj arpoo roolit ja lähettää yksäreillä ne pelaajille. Sitten perustetaan pelitopic, jossa saa puhua vain päivisin ja vain pj ja elossa olevat pelaajat saavat keskustella. Pelin jälkeen sana on vapaa kaikille.
Yöllä topiciin ei kirjoiteta. Pahikset ja erikoishahmot lähettävät kohteensa nimen pj:lle (yksärit!).
Mikäli erikoishahmo/pahis ei lähetä nimeä, kohde arvotaan. Jos poissaolo on tulossa, nimen voi lähettää etukäteen mainitsemalla yksärissä siitä.
Tämä peli:
Joulutanssiaiset
"Kuka sen teki?"
"Kuka tappoi Roope Ankan?"
Joulutanssiaiset olivat käynnissä. Roope Ankka oli surmattu. Syyllinen olisi saatava kiinni - ja pian - tai Ankkalinnan poliisien uskottavuus menisi.
Ongelmana oli se, että tanssiaisissa oli monenlaista väkeä. Kuka tahansa saattoi olla syyllinen.
Peli jakautuu päiviin ja öihin. Yksi pelipäivä kestää 3 vrk ja yö 2 vrk. (Ajassa saattaa olla pientä heittoa.) Öisin kukaan ei puhu, päivisin vain elossa olevat pelaajat. Pj on poikkeus.
Aina aamulla pj kirjoittaa aamuviestin, jossa on tietoa kuolleista, yön tapahtumista, päivän päättymisestä yms.. Vastaavasti illalla pj kirjoittaa iltaviestin, jossa on tietoa kuolleista, päivän tapahtumista, yön päättymisestä yms.. (Aamu ja ilta eivät ole vuorokaudenaikoja!)
Yöllä topiciin ei kirjoiteta. Pahikset ja erikoishahmot lähettävät kohteensa nimen pj:lle (yksärit!).
Äänestäminen
Päivisin kaikilla on äänioikeus. Ääni annetaan ++kohde korvaamalla kohde kohteen nimimerkillä. Muistakaa boldaus ja merkit ++! Äänen saa poistettua laittamalla --kohde. Jos annat uuden äänen, vanha täytyy ensin poistaa. Vain oman ja ko päivänä annetun äänen saa perua. Ääniä voi antaa vain yhden, mutta voit poistaa äänen ja antaa uuden (kohde voi vaihtua) niin monta kertaa kuin haluat. Mikäli ääntä ei peru, vanha säilyy.
Itseään ei saa äänestää.
Mikäli illalla kahdella on sama äänimäärä, ensin äänensä saanut tippuu.
Mikäli ääniä ei ole, tapettava arvotaan.
Kuolleet eivät puhu!
Mikäli joillakin hahmoilla on oikeus keskustella keskenään yksäreillä, se menee jos toinen osapuoli kuolee.
Epäaktiivisuus
Mikäli joku ei äänestä kolmeen pelipäivään niin, että ääni pysyy illallakin (eli vaikka äänestää ja sen poistaa ei hyväksytä), hänelle etsitään varapelaaja ja pelaaja tiputetaan pelistä. Mikäli varapelaajaa ei löydy yhteen pelipäivään mennessä, pelaaja tapetaan normaalisti tapettavan mukana.
Mikäli olet poissa netin ulottuvilta, lähetä yksityisviesti minulle. Jos pelaajalla on poissaolo kun hänen täytyisi äänestää, hän säilyy mukana. Poissaolevaa saa silti äänestää.
Pelin loppuminen
Hyvikset voittavat, jos kaikki pahikset kuolevat.
Pahikset voittavat, jos heitä on elossa yhtä paljon tai enemmän kuin hyviksiä (eli 50% pelaajista).
Paripelin ominaisuudet
Jokainen ilmoittautuu itse mukaan. Pelin alussa parit arvotaan. Parin osapuolilla on sama rooli ja he saavat keskustella keskenään yksäreillä. Parit ovat julkisia, mutta heidän roolinsa ei. Mikäli parin toinen osapuoli kuolee, toinenkin kuolee eli pari on yhteinen. Parin henkilöt saavat esim. yöllä tietoonsa samat asiat. Erikoishahmoparit päättävät kohteensa yhdessä, mutta sillä, kumpi lähettää nimen, ei ole väliä.
Roolit
hyvikset
Iines Ankka
saa suojella joka yö yhtä, ei saa suojella samaa peräkkäisinä öinä, saa suojella itseään
Hannu Hanhi
selviytyy yhdestä yötaposta
Mummo Ankka
saa selville joka yö yhden valitsemansa pelaajan hemkolöllisyyden
+ neljä tavallista paria
pahikset
Karhukopla
saavat keskustella toisten pahisten kanssa, joka yö tappavat yhdessä muiden pahisten kanssa yhden
Mustakaapu
saavat keskustella toisten pahisten kanssa, joka yö tappavat yhdessä muiden pahisten kanssa yhden
Mukana (5/18):
Pullasorsa
Eltharion
Mac Ducky
jojo3
Akuhullu97
~kirja
Pullasorsa
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 321 -
25.10.2009 klo 19:36:59
Voiko tähän jo ilmoittautua? Jos voi, ilmoittaudun mukaan. :)
Eltharion
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 322 -
25.10.2009 klo 19:52:12
Ilmoittaudun mukaan :)
Mac Ducky
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 323 -
25.10.2009 klo 19:59:37
Mulla on vissiin jonkin sortin riippuvuus näihin juonittelupeleihin, koska haluan aina vaan mukaan... Eli mukana ollaan.
jojo3
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 324 -
25.10.2009 klo 20:12:42
No kai sitä sitten pitää tulla mukaan. Aika sopiva peli kaikenkaikkiaan, ei liian monimutkainen (=paljon erikoisjuttuja, kuten Hirmun peli) tai liian yksinkertainen (TT).
Tuollainen liiallinen monimutkaisuuskin tekee pelistä rasittavan pelata.
Tuollainen liiallinen monimutkaisuuskin tekee pelistä rasittavan pelata.
Akuhullu97
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 325 -
25.10.2009 klo 20:43:21
Minäkin ilmoittaudun mukaan. Kyllä minäkin jotenkin olen näihin koukussa, tämä on kivaa! ;)
Ankkaristi
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 326 -
25.10.2009 klo 21:31:09
Mukana jälleen!
Hauskaa, kun keksitään aina tällaisia uusia ideoita, eikä ole vain aina samanlaisia juonittelupelejä.
Hauskaa, kun keksitään aina tällaisia uusia ideoita, eikä ole vain aina samanlaisia juonittelupelejä.
Anonymous
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 327 -
26.10.2009 klo 08:47:56
Täytyyhän sitä ilmoittautua kun on vielä (?) tilaa.
akuankka1313
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 328 -
26.10.2009 klo 11:12:51
Ilmoittaudun.
Niketin
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 329 -
26.10.2009 klo 13:46:29
Mukana ollaan!
Avaako Hirmu siis IV:n heti kun pääsee koneelle?
Avaako Hirmu siis IV:n heti kun pääsee koneelle?
kirja
Juonittelupelin ilmoittautumiset
Viesti 330 -
26.10.2009 klo 15:56:39
Mukana (11/18):
Pullasorsa
Eltharion
Mac Ducky
jojo3
Akuhullu97
Ankkaristi
DJ Rela
akuankka1313
Niketin
Kreach
T@IK@VIITTA
IV alkaa heti kun Hirmu kerkiää.
~kirja
Pullasorsa
Eltharion
Mac Ducky
jojo3
Akuhullu97
Ankkaristi
DJ Rela
akuankka1313
Niketin
Kreach
T@IK@VIITTA
IV alkaa heti kun Hirmu kerkiää.
~kirja