(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)Kulttuuri Ankkalinnassa
Kulttuuri Ankkalinnassa on hyvin monikirjoista.
Televisio, ankkalinnalaiskielellä myös töllö, töllötin, näköradio yms. on hyvin tärkeä lähde monenmoisille tarinoille televisiosta jos jostain pursuaa tarinoita jatkuvasti, eikä suotta. En tiedä kovinkaan monta henkilöä, joka ei vastaanotinta omista. Televisio kuuluu täydellisesti ankkalinnalaiseen perhe-elämään. Monesti kuvataan tarinoissa ankkalinnalainen ydinperhe, poika, tytär, laiskanpulskea isä, kutova äiti ja myös usein nukkuva lemmikki autuaana tv:n ääressä. Hyvin tavallinen kuva Aku Ankassa, ja myös tosimaailmassa. Se kuuluu täydellisesti Ankkalinnan maailmaan, ja on hyvin tavallinen kuva Ankkalinnassa. Kaikilta löytyy tämä amerikkalaisten keksintö. Akulta, Iinekseltä, Mikiltä, Hessulta, myös ankanpojilla on oma kätevä matkaradio. Kaikki katsovat televisiota. Poikkeuksen tekee tietenkin vanhanaikainen Mummo, joka kuuntelee vanhaan ja omaan tapaansa vanhaa kunnon radiota, jonka tylsiä kanavia hän säätelee oudosti. Mummo on siis ainoita, joka tekee tässä asiassa poikkeuksen. Tietenkin myös köyhät taloudet jäävät paitsi television riemuista. Näihin lukeutuu usein Karhukopla, jonka röttelössä ei vastaanotinta ole, myös esimerkiksi Tyhjälän perheissä ei ole tietenkään varaa televisioon. Myös tätä asiaa on usein käsitelty Ankkalinnan lyhyemmissä tarinoissa, eli television puute. Klassinen esimerkki on, kun on juuri alkamassa Calisota cupin suuri finaali, ja Akun televisio kieltäytyy yhteistyöstä. Tätä seuraa usein uskomaton aarteenetsinnän tapainen television metsästys, jossa Aku päätyy muun muassa seuraamaan Ankkalinnan joukkueen toimintaa naapurinsa ikkunasta, elektroniikkaliikkeen näyteikkunasta ja kaikkialta missä se on mahdollista. Joskus Aku päätyy jopa selliin, mutta loppu on onnellinen; totta kai putkassa löytyy oma tv, viimeistään urheiluhullujen vartioiden puolella. Mutta suurimmaksi osaksi tv-tarinat ottavat kantaa mainoksiin ja elokuviin, tv-sarjoista puhumattakaan. Suurimmassa osassa ovat omasta mielestäni elokuvat, myös mainoksia käsitellään sarjoissa lähinnä italiaanojen toimesta. Tv-sarjatkin saavat osansa. Ja sitten tietysti kaikkien tuntemaan mitä tavallisimpaan keinoon tuoda tv esille eri tarinoissa; eli Roope Ankka vastaan Kroisos Pennonen-kamppailutarinat. Nuo kaksi kyltymätöntä porhoa kamppailevat pelkän televisionkin varassa mistä vain. Eniten he kamppailevat tietenkin alati kasvavista katsojaluvuista. He tekevät mitä tahansa, ja aivan mitä tahansa jotta saisivat oman kanavansa katsojaluvut nousemaan tähtiin ohi vastustajiensa, oli kyseessä sitten KaapeliAnkka, RA3 tai Penno-tv. Ankkalinnan tv:n kanavien kilpailusta voi tavallinen ankkalinnalainen hämmentyä pahastikin, kun televisiokanavaa tyrkytetään niin lehdestä kuin kadullakin. Tämä on tv-tarinoista puhuttaessa ehdottomasti yleisin tarinamuoto. Tarinat ovat usein hyvin moniulotteisia kertoessaan monia eri herrojen keinoja mainostamiseen ja katsojiin. Joka tarinassa alkuasetelma on perinteinen ja sama. Kroisos kahmii kaikki mahdolliset supersuosikkisarjat eri kohderyhmille Roopen rypiessään itaruudessaan näyttämällä ikivanhoja ja kuivia kalkkissarjoja ö-sarjasta. Hyvin klassista. Roope saa kuitenkin aina tuhlauksenpuuskan tarinan edetessä ja panostaa nimettävän määrän sarjoihin. Lopulta mainonta menee molempien kohdalla tietysti päälaelleen, ja joka paikka on täynnä kanavia. Mainokset ovat siis suosittuja tv-tarinoissa, eikä vain niissä. Missä tahansa tarinassa näkyy televisiosta tulevan minkällaista mainosta tahansa. Porhot mainostavat kaikkea, ja varsinkin jos tarina perustuu tiettyyn niin sanottuun älynväläykseen, mainos on merkittävä osa tiettyä kohtausta. Tällainen asian voi havaita tarinassa, jossa Roope pystyttää Rahasäiliö-teemapuiston. Eräässä kohtauksessa puidaan asiaa, ja lopulta asia päätyy pienoiseen mainostamiseen. Ohjelmaa seuraava perhe tietysti haltioituu ajatuksesta ja mainos voittaa helposti koko perheen puolelleen aloittaen tietysti pikkulapsista. Myös lemmikki näyttää innostuvan. Ankkalinnalaiset näyttävät kuitenkin olevan mainosten suhteen hyvin sinisilmäisiä ja mainosherkkiä. Heihin puree minkälainen mainos tahansa. Hyvin klassinen esimerkki tästä on tarina, jossa Ankan ja Kroisoksen puhelintyhtiöt kilpailevat. Ensin perheen isä päättää Roopen mainoksen nähtyään ottaa hänen liittymänsä, mutta heti perään tuleva mainos Pennoselta muuttaakin jo hänen mielensä, eikä hän osaakaan enää päättää. Roope ja Kroisos siis ikään kuin vetävät ankkalinnalaisia kuin pässejä narussa toitottamalla tarjouksia joka tuutista, siis esimerkiksi tv.n katselun aikaan tuleva mainos voi innostuttaa koko perheen. Elokuvat ovat ehdottomasti hyvin tärkeä piirre niin televisiossa kuin koko Aku Ankassa. Niitä käsitellään taitavasti jatkuvasti, eikä eri elokuvista kertovia tarinoista voi olla pitämättä. Aina tulee vastaan jotain uutta. Elokuvaa käsitellään siis Aku Ankassa hyvin paljon, ja etupäässä elokuvia käyttävät hyväkseen italialaiset, esimerkiksi Egmont ei niinkään. Elokuvien kirjo on valtava.
Puuh, eiköhän päivän iltapuhde ole siinä, katsotaan huomenna..
Sivuja:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
Kirjoittaja
Aihe: Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
(833 viestiä)
Bomber
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 691 -
20.11.2009 klo 21:46:44
Aku Vankka
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 692 -
20.11.2009 klo 22:03:56
En tiedä uskoako Bomberia vai ei. Toinen puoli aivoista käskee uskomaan, toinen taas ei missään tapauksessa. 50% mahdollisuus, että tuossa on oikeasti kaikki, mitä Bomber on kirjoittanut, 50% mahdollisuus että wordissa odottaa überviesti.
Bomber
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 693 -
20.11.2009 klo 22:57:56
Lainaus käyttäjältä: Aku VankkaEn tiedä uskoako Bomberia vai ei. Toinen puoli aivoista käskee uskomaan, toinen taas ei missään tapauksessa. 50% mahdollisuus, että tuossa on oikeasti kaikki, mitä Bomber on kirjoittanut, 50% mahdollisuus että wordissa odottaa überviesti.
Kuin kertoisi poliittisiä vitsejä ameeballe..
Kuin kertoisi poliittisiä vitsejä ameeballe..
wierii2
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 694 -
21.11.2009 klo 10:51:50
Lainaus käyttäjältä: PullasorsaSiirtäisitkö wierii Karhiksen tilalleni ykköseen? Jos vain voi...
Voinen julkistaa, että Karhula ei kisaa enää tällä, eikä ensi kaudella KPw:n riveissä. Syynä oli koulukiireet ja motivaation puute sekä menestys, joka ei siis kehuttavaa ole ollut.
Voinen julkistaa, että Karhula ei kisaa enää tällä, eikä ensi kaudella KPw:n riveissä. Syynä oli koulukiireet ja motivaation puute sekä menestys, joka ei siis kehuttavaa ole ollut.
Aku Vankka
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 695 -
21.11.2009 klo 11:04:17
Näyttäisi siis siltä, että KPw'n taru on lopuillaan?
Bomber
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 696 -
21.11.2009 klo 11:06:47
Lainaus käyttäjältä: Aku VankkaNäyttäisi siis siltä, että KPw'n taru on lopuillaan?
Mikä taru se on koskaan ollutkaan, KPw sätki koko historiansa ajan kärkisijojen ulkopuolella..
Mikä taru se on koskaan ollutkaan, KPw sätki koko historiansa ajan kärkisijojen ulkopuolella..
kirja
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 697 -
21.11.2009 klo 11:09:42
Bomber, loppukiri!
Omakin motivaationi tippui, kun mestaruus on käytännössä poissa.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)Ankkalinnan kulttuuri
Ankkalinna on kulttuurikaupunki. Monissa eri tarinoissa sinne kuvataan useita erilaisia kulttuuriin liittyviä asioita. Ankkalinna on monesti ollut suurtekijä jossain kulttuurin saralla. Ankkalinnan suhtautuminen kulttuuriin vaihtuu usein. Eri hahmot pitävät kulttuurista eri määrin. Eri käsikirjoittajat antavat kulttuurille suuremman osan kuin muut. Kulttuuria on Ankkalinnassa melkein aina.
Tärkeimpänä Ankkalinnan kulttuurista on ehdottomasti urheilu. Ankkalinnalaiset sekä osallistuvat urheiluun ja/tai liikuntaan ja seuraavat sitä. Ankkalinnan Palloseura on suosituimpia seuroja, mutta myös Ankkalinnan jääkiekkojoukkue on suosittu. Urheilu kerää koko Ankkalinnan kokoon, sillä melkein kaikki haluavat seurata urheilua, koska urheilun parissa Ankkalinna viettää yhteisiä hetkiä, kokee yhteisiä tunteita ja niin edelleen ja siten väki samaistuu toisiinsa. Urheilun seuraaminen siis kerää Ankkalinnan yhteen, mitä ei kovin usein enää tapahdu, vaan väki pysyy useimmiten yksin. Urheilun seuraamisen merkitys on suuri, koska se tuo asioita, joita (melkein) mitkään muut asiat eivät tuo! Urheilun harrastaminenkin on tärkeää, sillä sitä tehdessään ankkalinnalaiset saavat kokea elämyksiä, joita he eivät muulloin koe, josta johtuen ankkalinnalaiset hyväksyvät helpommin kulttuurin osana elämäänsä. Urheillessaan ankkalinnalaiset luultavasti unohtavat kaiken muun ja paneutuvat vain siihen, mitä he ovat tekemässä. Monet ankkalinnalaiset ovatkin siksi löytäneet jotain uutta itsestään urheillessaan. Heillä ei ole ollut ennen aikaa tutkia itseään ja ajatuksiaan, mutta liikunta/urheilu antaa siihen mahdollisuuden. Kilpaurheilu on tosin asia erikseen. Urheillessa ankkalinnalaiset ymmärtävät, miksi se on niin suosittua ja urheilun ansiosta he helpommin käyvät tutustumassa muihinkin kulttuurin muotoihin, joita Ankkalinnassa on. Urheilu siis avaa Ankkalinnalle portteja ja antaa monia syitä tutustua kulttuuriin. Se ikään kuin rohkaisee Ankkalinnan väen tutustumaan kulttuuriin ja sen seurauksena on todella merkittävä tekijä heille ja kaikille tarinoille. Urheilusta ja liikunnasta onkin tehty monia eri tarinoita. Ne tuovat paljon syitä ja seurauksia ja erilaisia ominaisuuksia tarinoihin monien eri aiheiden mukana. Urheilu on todella tärkeä asia ankkalinnalaisille, koska sen ansiosta he tutustuvat paremmin toisiinsa ja koska se on asia, joka yhdistää koko kaupunkia. Muun muassa siitä johtuen urheilusta on niin helppo tehdä tarinoita ja siitä on tehty monia tarinoita.
(Kuva)taide on suosittua Ankkalinnassa. Sille on monia selkeitä syitä. Ankkalinnan taidemuseo kuuluu maailman suosituimpiin ja suurimpiin luokassaan ja sinne saadaan melkein aina kun se tarinoissa esitellään paremmin muutamia kuuluisia tauluja, kuten Lona Misa tai Potilas. Tarinoissa on siis mainittu useasti Ankkalinnan taidemuseo. Se johtuu siitä, että sille on annettu suuria rooleja, koska kulttuurin rooli tarinoissa on noussut, ja kuvataide kuuluu kulttuuriin. Ankkalinnassa on myös monia muita kuvataidemuseoita kuin ''päämuseo''. Esimerkiksi Miaska on esiintynyt muutamassa tarinassa. Se sisältää nykyaikaista taidetta. Sitä ei kuitenkaan ole käytetty niin paljoa kuin taidemuseota, koska sen käyttämä taidelaji ei ole kovin tunnettu, eikä sillä alalla ole muutamaa todella poikkeuksellisen suosittua työtä, kuten Mona Lisa, joten käsikirjoittajat joutuisivat käyttämään paljon tilaa asioiden selittämiseen. Sen taiteen alan osalta kaikki ei olisi niin selkeää kuin mitä nyt. Taidemuseo(i)lle kuvataan melko suuri rooli tarinoissa, koska ne ovat tunnettuja oikeassa elämässä, joten niitä on lisättävä aitouden vuoksi ja niihin ei tarvitse tuhlata selittelyä, ja koska tarinoissa on selkeästi nousemassa kulttuurin määrä. Lisäksi useat päähahmot käyttävät monesti kulttuuria eri asioissaan, varsinkin taidetta. Taidemuseot ovat siis miltei välttämättömiä tarinoille, ja on todella tärkeää, että niitä on mukana tarinoissa, koska ne luovat monia eri ominaisuuksia ja niistä saa paljon eri aiheita tarinoille, kuten rikostarinoita, Akun ja Hannun väittelyitä, Roopesta kertovia tarinoita tai vaikka mitä muita, joten taidemuseot ovatkin yksiä monipuolisimmista asioista, sillä niistä saa väännettyä niin paljon erilaisia asioita ja ominaisuuksia tarinoihin (sekä aiheeksi että muihin asioihin) ja siitä, että taidetta tarinoissa kuvataan niinkin paljon kuin nyt, on suuri hyöty tarinoille. Jos taidetta ei olisi mukana, uskottavuus kärsisi paljon ja aiheiden kehitteleminen ei olisi niin helppoa. Taidemuseot saavatkin juuri ominaisuuksiensa ansiosta useimmiten tarinoista todella suuren roolin.
Kirjallisuus on aina saanut Ankkalinnassa suuren roolin. Uskoisin, että selkeästi suurin syy siihen on se, että Akkarikin kuuluu kirjallisuuteen osittain. Useimmissa asioissa keskitytään melko selkeästi siihen mikä se asia itse on, esimerkiksi Akkarissa kirjallisuuteen. Kirjallisuus ilmenee Akkarissa monilla eri tavoilla. Koska Akkari on sarjakuvalehti, sarjakuvat saavat Ankkalinnassa suuremman roolin kuin mitä useimmissa muissa asioissa, jotka liittyvät kirjallisuuteen. Melkein kaikissa tarinoissa, joissa kirjallisuus on jossain muodossa esillä, mainitaan myös sarjakuvat ja ne esitellään vastapainona kirjoille, kuten ne ovatkin. Akkareissa siis sarjakuvien osalta ollaan samoilla jäljillä kuin todellisuudessakin, joskin sarjakuvien määrä on suurempi kuin oikeassa elämässä, koska Akkari on itsekin sarjakuvalehti. Muutakin kirjallisuutta on usein. Kirjastot ovat todella suosittuja Ankkalinnassa ja ne näkyvät todella monissa tarinoissa. Kirjastot mielletäänkin Ankkalinnan nähtävyyksien/tärkeimpien rakennusten joukkoon, koska niitä käytetään niin usein, josta johtuen ne mainitaan monissa tarinoissa. Kirjastot ovat suosittuja, koska Ankkalinnan yleinen ilmapiiri suosittelee ihmisiä lukemaan, josta johtuen monet ankkalinnalaiset käyttävät paljon kirjallisuuden asioita. Kirjallisuuden suosio Ankkalinnassa perustuu varsinkin yleiseen ilmapiiriin ja suvaitsevaisuuteen. Ankkalinna on paitsi tekniikan myös kirjallisuuden alalla kehittynyt kaupunki, ja ankkalinnalaiset lukevatkin paljon, koska he haluavat oppia tai saada uusia kokemuksia. Melkein jokaisella ankkalinnalaisella on kotonaan kirjahylly, koska he ovat (hyvän) kirjan luettuaan jääneet niihin koukkuun ja alkaneet jopa keräillä kirjoja. Siitä johtuen monet ovat halunneet myös kirjoittaa kirjoja. Kaikki kirjat eivät voi olla huonoja, josta johtuen Ankkalinnassa on tehty monia mestariteoksia. Mitä useampia kirjoja kaupungissa tehdään, sitä suuremmalla todennäköisyydellä jokin niistä on todella loistava. Ankkalinnalaiset pitävät paljon kirjallisuudesta, joten he haluavat tuottaa sitä itse, josta johtuen Ankkalinna on melko suuri kaupunki kirjallisuuden alalla. Ankkallinnalle kirjallisuudella on suuri merkitys, koska se muodostaa niin paljon ankkalinnalaisten arjesta ja se vaikuttaa todella paljon ankkalinnalaisten elämään, koska ankkalinnalaiset lukevat paljon, koska yleinen ilmapiiri kannustaa siihen. Ankkalinna on oikea kirjallisuuskaupunki!
Musiikki ei ole koskaan saanut erikoisen suurta suosiota Ankkalinnassa. Se johtunee siitä, että ankkalinnalaiset eivät harrasta musiikkia, josta johtuen musiikkiesityksiä tai muita musiikkiaiheisia tapahtumia ei käydä katsomassa ainakaan suurella väkijoukolla, josta johtuen niitä ei järjestetä ainakaan kovin usein. Tietenkin Ankkalinnan omat ryhmät ovat suosittuja, koska liki kaikki esiintyjät ovat ankkalinnalaisia, josta johtuen heillä on paljon tuttavia Ankkalinnassa, jotka tulevat katsomaan esityksiä ja omalta osaltaan lisäävät musiikin suosiota. Esimerkiksi Ankkalinnan kuorot tai orkesterit lukeutuvat niihin ryhmiin, josta johtuen niille riittänee aina katsojia ja niiden maine pysyy kovana. Kuoroihin ja orkestereihin ja muihin ryhmiin riittää yllättävän paljon esiintyjiä, mutta se johtunee siitä, että Ankkalinnasta löytyy aina muutama ihminen, jotka välittävät musiikista poikkeuksellisen paljon ja he lienevät mukana kaikessa mahdollisessa. Näiden muutaman kymmenen ihmisen ansiosta Ankkalinnan kuorojen perinne säilyy. Usein esiintyjät tulevat edellisten esiintyjien suvuista, sillä musiikin suosio säilyy usein sukupolvien mukana. Esiintyjät ovatkin siis melkein aina joko sukua edellisille tai muuten tuntevat muut. Ankkalinnan kuorot ovat kuitenkin yllättävän pieniä esiintyjämääriltään, vaikka ottaakin huomioon musiikin pienen suosion. Ankkalinnassa ei ole melkein mitään muuta musiikkia paitsi kuorot, orkesterit ja muut ryhmät, koska Ankkalinnan väki (paitsi he, jotka tuntevat esiintyjät) eivät kovin piittaa musiikista, koska heidän mielestään se ei vain sovi heille. Tietenkin perinteiset esitykset keräävät paljon väkeä, koska ne kuuluvat Ankkalinnan monien perinteiden joukkoon, ja monet tulevat seuraamaan niitä vain siksi. Ankkalinnan musiikki ei siis menesty kovin paljoa. Ankkalinnan yleinen ilmapiiri vaikuttaa monien asioiden suosioon, ja koska se ei oikein välitä musiikista, ei kovin moni viitsi mennä katsomaan musiikillisia esityksiä. Ankkalinnassa on muutamia perinteitä, jotka kiinnostavat yhä, mutta niitä ei ole paljoa.
Ankkalinnassa on yllättävänkin paljon teattereita, kun ottaa huomioon, että musiikki ei ole koskaan kerännyt suurta suosiota. Teattereissa kuitenkin käy todella paljon väkeä, sekä normaaleissa esityksissä että oopperoissa. Oopperoiden suosio on yllättänyt monet, sillä niissä on paljon laulamista, kun itse musiikki ei kerää paljoa suosiota. Oopperan selkeästi suurempi suosio johtuukin sen eroista musiikkiin. Oopperat ovat paljon taiteellisempia ja siten keräävät enemmän yleisöä. Monet ankkalinnalaiset arvostavat useita taiteen muotoja, ja musiikki ei ole niin selkeä taidelaji kuin ooppera. Oopperat ovat suosittuja lähinnä niiden taiteellisuuden vuoksi, mutta asiaa auttaa paljon sekin, että Ankkalinnassa on usein monia suosittuja esiintyjiä, kuten oopperalaulamisen maailmanmestari. Oopperoiden suosio selittyy myös sillä, että esiintyjät ovat maailmankuuluja, jolloin heitä katsomaan tulee helposti paljon väkeä. Teatteriesityksiin pätevät melko samat asiat. Teatteri on selkeä taidelaji, ja esityksiä on tehty kaikille, joten monet erilaiset ihmiset voivat tulla niitä katsomaan, josta johtuu niiden suurehko suosio. Oopperoihin tullee vain muutaman tyyppisiä kävijöitä, mutta ne ovat silti todella suosittuja. Teatterit liikkuvat täysin omassa kategoriassaan, koska ne soveltuvat kaikille (joskin kaikki esitykset eivät). Kulttuuri on hyväksi ihmisille, ja teatterit ovat selkeä osa-alue, josta johtuen monet käyvät teattereissa, he haluavat saada oman ''kulttuurikiintiönsä'' täyteen. Teatterit keräävät kuitenkin myös ''katsojakatsojia'', jotka selkeästi nauttivat teatterista. Se johtuu siitä, että teatterien lukuisat ominaisuudet soveltuvat varsinkin tietyn tyyppisille ihmisille, mutta melkein kaikille soveltuu ainakin osa niistä. Teatterien vakiokatsojat ovatkin todella kiinnostuneita, mutta myös harvemmin käyneet ihmiset pitävät teattereista. Teattereihinkin on usein saatu huippuesiintyjiä ja todella tunnettuja näytöksiä, mikä lisää paljon niiden kävijämäärää. Maine aiheuttaa paljon suosiota, ja niin on käynyt teattereille. Ihmiset haluavat nähdä kuuluisat esiintyjät. Heidän esiintymiset ovatkin hyväksi teattereille. Silloin kävijät näkevät teattereiden parhaat puolet ja käyvät niissä uudestaan. Teatterit ovatkin varsinkin huippuesiintyjiensä ansiosta todella suosittuja paikkoja Ankkalinnassa ja niissä käydään usein.
Elokuva-ala on todella suosittua Ankkalinnassa. Ankkalinnan muutamissa elokuvateattereissa pyörii usein jonkinlainen mestarielokuva tai muuten vain yleisöä paljon keräävä elokuva. Se johtuu siitä, että elokuvateattereiden omistajat ovat todella rikkaita, ja heillä on varaa ostaa suosittuja elokuvia tai heillä on tarpeeksi ideoita huippuelokuvien tuottamiseen. Elokuvissa käy melkein jokainen ankkalinnalainen, ja monet käyvät niissä usein. Se johtuu Ankkalinnan vallitsevasta kulttuurityypistä. Viihdekulttuurit, kuten elokuvat, ovat suosittuja. Elokuvat keräävätkin aina paljon katsojia, koska monet ankkalinnalaiset pitävät televisionkin katsomisesta, ja elokuvat kuuluvat käytännössä samaan kategoriaan. Johtuen elokuvien suosiosta, myös elokuvateattereita on paljon, ja monet ankkalinnalaiset miettivätkin, mihin mennä. Useimmiten tähän kysymykseen vastauksen tarjoavat suurelokuvat, joita jokin teatteri saa näytettäväkseen. Elokuvien suosio perustuu siihen, että suuret elokuvat keräävät aina paljon yleisöä ja monet haluavat mennä katsomaan muita kuin suuria elokuvia, koska ''kaikki muutkin käyvät elokuvissa''. Ankkalinnassa(kin) siis usein se, mitä muut tekevät, vaikuttaa siihen, mitä itse teet ja elokuvissa se ilmenee selkeästi. Tietenkin todella moni ankkalinnalaisista vain pitää elokuvista johtuen niiden juonista, eikä itse elokuvista yleisesti. Todella moni ankkalinnalainen kuuluu tähän kategoriaan, ja siitä(kin) johtuen suuret elokuvat, jotka ovat keränneet muualla paljon suosiota, ovat todella suosittuja myös Ankkalinnassa. Elokuvateattereita ei kuitenkaan kovin paljoa näe tarinoissa, joissa niitä ei käytetä, koska ne eivät kuulu normaaliin kaupunkikuvaan. Lisäksi monet käsikirjoittajat ja piirtäjät eivät halua laittaa tarinoihinsa elokuvateattereita, koska ne näyttävät huonoa esimerkkiä. Elokuvateattereita kuitenkin näkyy todella paljon tarinoissa, joissa niitä käytetään, koska silloin halutaan osoittaa, kuinka paljon Ankkalinna pitää niistä ja vain yhdellä elokuvateatterilla se ei onnistuisi ainakaan helposti. Elokuvat ovat siis todella suosittuja Ankkalinnassa, ja varsinkin monet mestarielokuvat, joita Ankkalinnaan ostetaan, keräävät aina paljon suosiota.
Televisiokin lukeutuu kulttuuriin, ja se on vahvasti esillä Ankkalinnassa. Monet ankkalinnalaiset katsovat televisiota todella paljon, useita tunteja vuorokaudessa. Televisio on aina lukeutunut ankkalinnalaisten normaaliin vuorokausirytmiin (tietenkin poikkeuksineen, esimerkiksi Don Rosa ei televisiota tarinoihinsa melkein koskaan kuvaa). Televisiosta on tullut monille ankkalinnalaisille jopa suuri ongelma, ja useat ovat riippuvaisia siitä. Television katsominen on tullut useissa tarinoissa haitaksi, ja se johtuu siitä, kuinka paljon kaikkea televisiosta löytyy. Se on täynnä muun muassa kaikenlaisia hömppäsarjoja ja muuta turhaa, joidenka ainoa tarkoitus on koukuttaa katsojat. Siinä ne ovat onnistuneet. Useat ihmiset katselevat televisioita säännöllisesti (käytännössä kaikki vähintään kerran per vuorokausi), joten televisioista on tullut selkeä useasti käytetty aihe tarinoille ja niiden käyttäminen on lisääntynyt, koska oikeassakin elämässä televisiot ovat lisääntyneet. Ankkalinnalaiset katsovat televisiosta lähinnä hömppäsarjoja, koska melkein mitään muuta niistä ei tule, koska päälliköt tietävät, että sarjat saavat prosentuaalisesti televisionkatsojista eniten katsomaan televisiosta ja ne myös lisäävät televisioiden suosiota. Esimerkiksi uutisia ei televisioista kovin usein tule. Televisioiden sisältö on siis melkein täyttä soopaa ja roskaa, mutta ne ovat silti ankkalinnalaisille tärkeitä, koska he pitävät roskista, mitä televisiosta tulee, sillä sarjat ovat useimmiten kuvattu ankkalinnalaisten näkökulmista ja maanläheisesti, joten niihin on todella helppo samaistua, jolloin sarjojen suosiokin kasvaa. Television merkitys on siis valtava! Se johtuu siitä, että niistä on (melkein) aina tullut jonkinlaisia sarjoja, jotka ovat koukuttaneet väen, jolloin sarjoja ja katsojia on molempia tullut lisää. Arvot ovatkin siis suoraan verrannollisia, ja molemmat riippuvat toisistaan. ''Kumpikaan ei voi elää ilman toista.'' Ankkalinnan television suuren suosion pääsyy ovatkin siis ankkalinnalaiset. He ovat itse valinneet tiensä, ja he pitävät sarjoista, mitä televisiosta tulee. Televisiokatsojat ovat useimmiten keskivertoankkalinnalaisia, koska heitä varten on useimmat ohjelmat suunniteltu, koska suurin osa ankkalinnalaisista on heitä. Juuri siksi televisiot ovat niin tärkeitä ankkalinnalaisille. Televisioita kuvataan melkein jokaisessa tarinassa, koska ne ovat osa Ankkalinnan normaalia elämää, ja televisioiden merkitys on sekä Ankkalinnassa että todellisuudessa suuri. Ankkalinnasta on haluttu tehdä siinä määrin aito kaupunki. Televisioiden merkitys on Ankkalinnassa luultavasti jopa suurempi kuin oikeassa elämässä, koska päälliköt ovat tehneet senlaisia valintoja.
Ruokakulttuuri Ankkalinnassa on melko sekava, koska se vaihtelee melkein jokaisessa tarinassa, koska mitään vakiintunutta säännöstöä ei (vielä) ole. Joissain tarinoissa Ankkalinnan väki on hienostunutta, joissain syödänä vain hot dogeja ja pizzaa. Ankkalinnassa on jokaisessa tarinassa, joissa syömistä käsitellään, muutama hienostunut ravintola, jotka ovat melko kalliita ja todella tasokkaita, sillä niihin halutaan maksavia asiakkaita. Muut osa-alueet vaihtelevatkin paljolti. Ankkalinnan katujen varsilla myydään melko usein jonkinlaista roskaruokaa, ja usein Akukin on osallistunut myymiseen. Varsinkin hot dogit ovat suosittuja roskaruoista. Myös monet muut kelpaavat. Katujenvarsiroskaruokakauppiaita ei enää nähdä paitsi tarinoissa, joissa keskitytään syömiseen ja/tai ruokaan. Roskaruoista on muodostunut selkeä osa Ankkalinnan ruokakulttuuria, vaikka sitä ei kehdata ääneen sanoakaan, sillä roskaruoat yhfistetään helposti muihin jonkinlaista heikkoa ihmistä tarkoittaviin asioihin. Roskaruoat kuuluvatkin Ankkalinnan vaiettuihin asioihin. Tietenkään kaikissa tarinoissa ei Ankkalinnassa ole roskaruokakulttuuria, vaan ruoka on parempaa, järkevämpää. Niissä tarinoissa Ankkalinnassa on useimmiten enemmän hyviä mutta melko halpoja ravintoloita, koska valtaosalle ankkalinnalaisista ne sopivat parhaiten. Ravintoloissa käydään syömässä muutaman kerran kuukaudessa, josta johtuen ne tuottavat melko paljon rahaa, jolloin ruoasta voidaan tehdä parempaa, kuitenkaan korottamatta hintoja, joka johtaa siihen, että asiakkaita (ja rahaa) tulee entistä enemmän. Sen ansiosta niinsanotut pienravintolat menestyvät hyvin, ja niitä on tarinoissa paljon. Ankkalinnan ruokakulttuuri vaihtelee eri tarinoiden välillä suuresti, koska mitään vakiintunutta arvoa sille ei ole, sillä kukaan ei ole sitää määritellyt eikä mitään kulttuurityyliä käytetä selkeästi yli muiden. Ankkalinnan ravintolat eivät kovin usein muissa kuin ruoka-aiheisissa tarinoissa näy katukuvassa, koska ne eivät ole niin selkeä osa Ankkalinnaa, vaikka kaupungilla selkeästi on oma ruokakulttuurinsa. Siitä johtuu myös se, että Ankkalinnalle ei ole olemassa/määritelty vielä yhtä ainoaa oikeaa ruokakulttuuria, vaan kaikkia tapoja käytetään.
Ankkalinnassakin on jonkinlaisia uhkapelejä, mutta niitä ei käytetä tarinoissa kovin paljoa, johtuen oikeassa elämässä vallitsevasta suvaitsemattomuudesta, joka heijastuu myös sarjakuvamaailmaan. Uhkapelejä käytetään lähinnä kun halutaan määritellä tai kuvailla jonkun hahmon onnea, useimmiten Akun ja/tai Hannun. Uhkapelit eivät luo tarinoille melkein mitään ominaisuuksia, joten ne ovatkin melko turhia, joka on myös yksi syy sille, miksi niitä ei käytetä (enää) kovin usein. Akkari on kuitenkin suunnattu melko pienille lapsille ja uhkapelit ovat Suomessa tällä hetkellä K15, joten Akkareihin ei kenties siitä syystä ole niitä haluttu, ainakaan paljoa. Ankkalinnalle uhkapelit ovat melko turhia, sillä vain muutama tarina on saanut juonensa päärakennepohjan niistä eivätkä ne luo tarinoille, joiden pääaiheina ne eivät ole, kovin paljoa hyödyllisiä ominaisuuksia, vaan ovat melko turhia. Uhkapelikulttuuri on Ankkalinnassa melko määrittelemätön, sillä uhkapelejä ei ole käytetty kovin monissa tarinoissa, josta johtuen ne ja Ankkalinnan väen suhtautuminen niihin, on jäänyt melko hämärän peittoon. Useimmissa tarinoissa, joissa uhkapelejä on, ne ovat suosittuja ja niitä on monia jossain yhdessä pienehklssä rakennuksessa, eli ne ovat keränneet kelvollisesti käyttäjiä. Tarinoissa, joissa ne saavat suuren roolin, niiden käyttäjämäärää ei kovin kuvailla, ja pelikoneet edustavat jonkinlaista ääripäätä, koska silloin ne tuovat tarinoihin enemmän ominaisuuksia kuin muuten. Ankkalinnassa ei ole kovin monta paikkaa, jossa voisi pelata uhkapelejä. Siihen vaikuttaa ainakin se, että melko paljon ankkalinnalaisista on melko pieniä, josta johtuen he eivät saa pelata niitä. Lisäksi se johtaa siihen, että ankkalinnalaisten yleinen suhtautuminen pelikoneisiin on melko negatiivinen, ja jos niitä pelaa, saa melko usein negatiivista puhetta kohtaansa. Ankkalinnassa on useimmiten muutamia ''pelifriikkejä'', jotka pelaavat paljon enemmän kuin muut ja ovat selkeästi kiinnostuneita pelaamisesta. Melkein jokaisessa tarinassa, joissa on pelikoneita, on heidänlaisiaan ihmisiä ja heitä kuvataan myös muulloin. Pelikoneita ja uhkapelejä ei kuvata melkein koskaan muulloin kuin tarinoissa, joissa ne saavat kunnon roolin, koska niistä ei ole koskaan muodostunut selkeää Ankkalinnan osaa eivätkä ne ole koskaan saaneet kunnollista roolia tai vakiinnuttaneet paikkaansa Ankkalinnassa. Siitä johtuen niiden esiintyminen ei ole kovin yleistä. Yksi selkeä poikkeus löytyy: Lotto. Se on niin selkeä osa suomalaisten elämää, että se on lisätty mukaan myös Akkareihinkin. Todella usein Lotossa on jaossa jättipotti (muutama kymmenen miljardia) ja Aku osallistuu melkein joka viikko Lottoon, kuten Hannukin, joka onnestansa johtuen voittaa aina. Lotto edustaa Ankkalinnassa melko samoja asioita kuin Suomessakin, josta johtuen se on vakiinnuttanut helposti paikkansa tarinoissa. Lotto on tärkeä osa elämää sekä useimmille suomalaisille että ankkalinnalaisille. Lotossa omituista on se, että joka kerta Hannu korjaa yksin jättipotin ja joka kerta jaossa on jättipotti. Lottoa käytetäänkin kuvaamaan raja-arvoja ja ääripäitä, koska siihen se soveltuu todella hyvin.
Eri hahmot käyttävät kulttuuria eri tavoilla. Roope Ankka käyttää kulttuuria melkein kaikissa muodoissa, koska hän omistaa niin paljon kulttuuriin liittyviä asioita, kuten teatterit ja ravintolat, ja hän käy omissa tiloissaan. Roopen kulttuurin käyttämisestä ei ole tehty tarinoita (ainakaan paljoa), vaikka siihen olisi mahdollisuus. Roope-aiheisista tarinoista, jotka keskittyvät kulttuuriin, läheskään kaikkea potentiaalia ei ole käytetty, vaan tarinat ovat melko vähäisiä ja viimeistelemättömän oloisia. Iines käyttää kulttuuria lähes kaikissa sen muodoissa, ja siksi Akukin on ajautunut kulttuurin pariin melko usein. Iines-aiheisissa tarinoissa on usein kulttuuria, koska se on niin vahva aihe tarinoille ja se sopii Iineksen luonteelle, josta johtuen se tuo aitoutta hänestä kertoviin tarinoihin. Iines-aiheiset kulttuuritarinat ovat hyviä myös siksi, että niissä saa kuvattua Akun tunteita, koska Aku on pakotettu mukaan ja hän kokee kulttuurit eri tavoin kuin Iines. Iines-tarinat ovat siis selkeitä plussia kulttuurille. Aku käyttää kulttuurista lähinnä urheilua, mutta koska Akukin on niin monipuolinen hahmo ja urheilu on laaja käsite, Akusta ja urheilusta kertovat tarinat saavat usein paljon positiivisia ominaisuuksia, koska molemmat ovat niin laajoja käsitteitä ja sisältävät paljon eri asioita, josta johtuen tarinoista tulee äärimmäisen tarkkoja, yksityiskohtaisia ja hauskoja, koska yksityiskohdat tuottavat muun muassa huumoria. Tarinat, joissa käytetään kulttuuria, ja joissa Aku on päähahmona, ovat melkein aina menestyviä. Tupu, Hupu ja Lupu käyttävät vain hieman kulttuuria, koska he ovat vielä niin pieniä eikä siksi kulttuuri sovi heille niin hyvin kuin muille. Esimerkiksi teatterin ymmärtäminen vaatii sitä, että on hieman vanhempi. Useissa tarinoissa ankanpojat ovat kuitenkin urheiluhulluja, joten heidänkin voi sanoa käyttävän kulttuuria - urheilun muodossa. Sama pätee Hannu Hanheen. Hän ei välitä kulttuurista tippaakaan, mutta koska Iines pitää, hän esittää pitävänsä ja Iines valitseekin hänet usein matkaseurakseen. Hannunkin kokemukset mukavasta kulttuurista rajoittuvat lähinnä urheiluun.
Kulttuurin vaikutus Akkariin on suuri, koska se antaa monia eri ominaisuuksia ja sillä on monia eri ulottuvuuksia, joista jokainen tuottaa monia eri asioita tarinoihin. Mikäli käytät kaikkia kulttuurin muotoja (mikä on luultavimmin mahdotonta), saat tarinan, jossa on tuhansia hyviä ominaisuuksia. Kulttuuri luo siis todella paljon asioita, sillä se sisältää niin paljon eri asioita ja se on niin monipuolista. Pelkästä kulttuurista saa loistavia tarinoita, koska se luo enemmän ominaisuuksia kuin suurin osa hahmoista (josta johtuen tarinoita, joiden aiheena on kulttuuri, on tehty melko paljon, mutta lisääkin voi tehdä), ja kulttuuri on uskomattoman hyvä aihe tarinoille, koska se on aiheena niin laaja. Kulttuuri tuo mukanaan muun muassa paljon uskottavuutta, koska se kuuluu oikeaan elämään suurena osana, ja kulttuuri on moniuloitteinen ja sisältää monia eri kategorioita, joten se sopii melkein mihin tahansa tarinoissa. Tarinat tarvitsevat kulttuuria, koska mistään muualta ei saa osaa sen ominaisuuksia, kuten niin suuria määriä uskottavuutta, koska mikään muu asia, jota Akkareissa käytetään, ei ole niin suuri osa oikeaa elämää kuin kulttuuri. On todella tärkeää, että kulttuuria käytetään, koska se antaa paljon aiheita ja ilman sitä tarinat olisivat melko tylsiä, yksityiskohdattomia ja epäaitoja. Kulttuuri luo paljon asioita varsinkin tarinoiden taustoille, koska esimerkiksi kirjastoja näkyy melko usein taustalla, vaikka niitä ei käytettäisikään. Sekin on yksi kulttuurin käyttötavoista! Kulttuurilla on monia eri käyttötapoja, kuten edellä mainitsemani taustattaminen. Kulttuurin saa myös tarinoiden päärakenneaiheeksi ja siihen nojaamalla on tehty monia huipputarinoita. Koska kulttuuri on niin olennainen osa oikeasta elämästä, on se tärkeää myös Ankkalinnassa, sillä monet käsikirjoittajat (ja piirtäjät) ovat ottaneet niin paljon vaikutteita oikeasta elämästä, jonka ansiosta Akkari on nykyisenlaisensa. Kulttuuri on tärkeimpiä oikeasta elämästä poimittuja asioita, koska se vaikuttaa niin paljoon. Ilman kulttuuria Akkari olisi todella paljon erilainen nykyiseen verrattuna. Tarinoille kulttuuri onkin siis täysin korvaamaton ja pakollinen ominaisuus, minkä tilalle ei saa asetettua mitään muuta.
Kulttuuri ilmenee tarinoiden taustalla vain vähäisesti, mutta itse tarinoissa se on mukana kelvollisesti. Monet tarinat keskittyvät kulttuuriin, johtuen sen hyvistä ominaisuuksista. Taustoille ei kulttuuria laiteta, koska se ei vielä ole niin selkeä osa Ankkalinnaa kuin mitä muun muassa Julle Ankanpään patsas. Ankkalinnalla ei esimerkiksi ole mitään yksiselitteistä ainoaa oikeaa kirjastoa, josta johtuen kirjastoja ei tarinoiden taustalla kovin paljoa ole. Sama pätee myös muissa asioissa, jotka liittyvät kulttuuriin, kuten ravintolat, joista muutamaa käytetään paljon, teatterit, musiikkisalit ja niin edelleen. Kulttuurissa ei vain vielä(kään) ole niin selkeitä sitä kuvaavia asioita ja jotain, jota olisi käytetty selkeästi enemmän kuin muita samanlaisia asioita, joten Ankkalinnassa ei ole niin selviä kulttuuriaiheisia maamerkkejä tai tunnettuja rakennuksia tai muuta samantapaista. Se johtuu siitä, että kulttuurissa on käytetty sen kaikkia muotoja ja niitä monipuolisesti, joten missään kulttuurin muodoista ei ole päässyt syntymään jotain erikoista asiaa, joka toistuisi tarinasta toiseen, vaan kaikki kulttuuriin liittyvät asiat ovat vaihtelevia tarinasta toiseen. Kulttuurirakennuksia tarvittaisiin, koska ne loisivat tarinoiden välille yhteenkuuluvuutta ja selkeästi ne toisivat Ankkalinnaan kultuturin lopullisesti ja olisivat se viimeinen niitti, joka ratkaisee sen, että kulttuuri kuuluu Ankkalinnaan. Olisi todella tärkeää saada jonkinlainen erikoisrakennus tai maamerkki, koska se vahvistaisi sen, että kulttuuri on tärkeä osa Ankkalinnaa ja se toisi yhteenkuuluvuutta tarinoiden välille, kuten esimerkiksi Julle Ankanpään patsas tekee. Kulttuurin pitäisi vahvistua osaksi Ankkalinnaa, ja sen pitäisi olla yhdenmukainen eri tarinoiden välillä. Muun muassa kaikkea niistä jotkin Ankkalinnaan kuuluvat kulttuurimaamerkit tekisivät, jos ne toistuisivat tarinoista toiseen, koska silloin ne olisivat selkeä yhteinen tekijä tarinoiden välillä ja ne vahvistaisivat kulttuurin suurta roolia.
Yhteenveto: Kaikenlaista kulttuuria käytetään Ankkalinnassa. Urheilu on niistä tärkein ja se yhdistää ankkalinnalaisia. Myös taide ja kirjallisuus ovat suosittuja, toisin kuin musiikki. Teatterit ja oopperat ovat yllättävänkin suosittuja, johtuen huippuesiintyjistä. Elokuvat ja televisio(sarjat) keräävät paljon katsojia. Ankkalinnan ruokakulttuuri on vaihteleva. Uhkapeleistä ei ole tehty paljoa tarinoita. Tarinoille kulttuuri on korvaamaton, koska siitä saadaan niin monia eri ominaisuuksia. Eri hahmot käyttävät kulttuuria eri tavoin. Iines käyttää kulttuuria eniten ja hänestä ja kulttuurista kertovia tarinoita on melko vähän, vaikka niistä saisi hyviä. Ankkalinnaan tarvitaan jonkinlaista kulttuurimaamerkkiä, koska se loisi yhteenkuuluvuutta tarinoiden välille.
Syynärit: En halua, että te ratkaisette mestaruuden. Haluaisin, että joko perustelisitte rangaistuksen ja kumoaisitte vastaväitteeni tai peruisitte rangaistuksen, koska tällä hetkellä rangaistus on ratkaiseva ja perusteluton.
~kirja
Omakin motivaationi tippui, kun mestaruus on käytännössä poissa.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)Ankkalinnan kulttuuri
Ankkalinna on kulttuurikaupunki. Monissa eri tarinoissa sinne kuvataan useita erilaisia kulttuuriin liittyviä asioita. Ankkalinna on monesti ollut suurtekijä jossain kulttuurin saralla. Ankkalinnan suhtautuminen kulttuuriin vaihtuu usein. Eri hahmot pitävät kulttuurista eri määrin. Eri käsikirjoittajat antavat kulttuurille suuremman osan kuin muut. Kulttuuria on Ankkalinnassa melkein aina.
Tärkeimpänä Ankkalinnan kulttuurista on ehdottomasti urheilu. Ankkalinnalaiset sekä osallistuvat urheiluun ja/tai liikuntaan ja seuraavat sitä. Ankkalinnan Palloseura on suosituimpia seuroja, mutta myös Ankkalinnan jääkiekkojoukkue on suosittu. Urheilu kerää koko Ankkalinnan kokoon, sillä melkein kaikki haluavat seurata urheilua, koska urheilun parissa Ankkalinna viettää yhteisiä hetkiä, kokee yhteisiä tunteita ja niin edelleen ja siten väki samaistuu toisiinsa. Urheilun seuraaminen siis kerää Ankkalinnan yhteen, mitä ei kovin usein enää tapahdu, vaan väki pysyy useimmiten yksin. Urheilun seuraamisen merkitys on suuri, koska se tuo asioita, joita (melkein) mitkään muut asiat eivät tuo! Urheilun harrastaminenkin on tärkeää, sillä sitä tehdessään ankkalinnalaiset saavat kokea elämyksiä, joita he eivät muulloin koe, josta johtuen ankkalinnalaiset hyväksyvät helpommin kulttuurin osana elämäänsä. Urheillessaan ankkalinnalaiset luultavasti unohtavat kaiken muun ja paneutuvat vain siihen, mitä he ovat tekemässä. Monet ankkalinnalaiset ovatkin siksi löytäneet jotain uutta itsestään urheillessaan. Heillä ei ole ollut ennen aikaa tutkia itseään ja ajatuksiaan, mutta liikunta/urheilu antaa siihen mahdollisuuden. Kilpaurheilu on tosin asia erikseen. Urheillessa ankkalinnalaiset ymmärtävät, miksi se on niin suosittua ja urheilun ansiosta he helpommin käyvät tutustumassa muihinkin kulttuurin muotoihin, joita Ankkalinnassa on. Urheilu siis avaa Ankkalinnalle portteja ja antaa monia syitä tutustua kulttuuriin. Se ikään kuin rohkaisee Ankkalinnan väen tutustumaan kulttuuriin ja sen seurauksena on todella merkittävä tekijä heille ja kaikille tarinoille. Urheilusta ja liikunnasta onkin tehty monia eri tarinoita. Ne tuovat paljon syitä ja seurauksia ja erilaisia ominaisuuksia tarinoihin monien eri aiheiden mukana. Urheilu on todella tärkeä asia ankkalinnalaisille, koska sen ansiosta he tutustuvat paremmin toisiinsa ja koska se on asia, joka yhdistää koko kaupunkia. Muun muassa siitä johtuen urheilusta on niin helppo tehdä tarinoita ja siitä on tehty monia tarinoita.
(Kuva)taide on suosittua Ankkalinnassa. Sille on monia selkeitä syitä. Ankkalinnan taidemuseo kuuluu maailman suosituimpiin ja suurimpiin luokassaan ja sinne saadaan melkein aina kun se tarinoissa esitellään paremmin muutamia kuuluisia tauluja, kuten Lona Misa tai Potilas. Tarinoissa on siis mainittu useasti Ankkalinnan taidemuseo. Se johtuu siitä, että sille on annettu suuria rooleja, koska kulttuurin rooli tarinoissa on noussut, ja kuvataide kuuluu kulttuuriin. Ankkalinnassa on myös monia muita kuvataidemuseoita kuin ''päämuseo''. Esimerkiksi Miaska on esiintynyt muutamassa tarinassa. Se sisältää nykyaikaista taidetta. Sitä ei kuitenkaan ole käytetty niin paljoa kuin taidemuseota, koska sen käyttämä taidelaji ei ole kovin tunnettu, eikä sillä alalla ole muutamaa todella poikkeuksellisen suosittua työtä, kuten Mona Lisa, joten käsikirjoittajat joutuisivat käyttämään paljon tilaa asioiden selittämiseen. Sen taiteen alan osalta kaikki ei olisi niin selkeää kuin mitä nyt. Taidemuseo(i)lle kuvataan melko suuri rooli tarinoissa, koska ne ovat tunnettuja oikeassa elämässä, joten niitä on lisättävä aitouden vuoksi ja niihin ei tarvitse tuhlata selittelyä, ja koska tarinoissa on selkeästi nousemassa kulttuurin määrä. Lisäksi useat päähahmot käyttävät monesti kulttuuria eri asioissaan, varsinkin taidetta. Taidemuseot ovat siis miltei välttämättömiä tarinoille, ja on todella tärkeää, että niitä on mukana tarinoissa, koska ne luovat monia eri ominaisuuksia ja niistä saa paljon eri aiheita tarinoille, kuten rikostarinoita, Akun ja Hannun väittelyitä, Roopesta kertovia tarinoita tai vaikka mitä muita, joten taidemuseot ovatkin yksiä monipuolisimmista asioista, sillä niistä saa väännettyä niin paljon erilaisia asioita ja ominaisuuksia tarinoihin (sekä aiheeksi että muihin asioihin) ja siitä, että taidetta tarinoissa kuvataan niinkin paljon kuin nyt, on suuri hyöty tarinoille. Jos taidetta ei olisi mukana, uskottavuus kärsisi paljon ja aiheiden kehitteleminen ei olisi niin helppoa. Taidemuseot saavatkin juuri ominaisuuksiensa ansiosta useimmiten tarinoista todella suuren roolin.
Kirjallisuus on aina saanut Ankkalinnassa suuren roolin. Uskoisin, että selkeästi suurin syy siihen on se, että Akkarikin kuuluu kirjallisuuteen osittain. Useimmissa asioissa keskitytään melko selkeästi siihen mikä se asia itse on, esimerkiksi Akkarissa kirjallisuuteen. Kirjallisuus ilmenee Akkarissa monilla eri tavoilla. Koska Akkari on sarjakuvalehti, sarjakuvat saavat Ankkalinnassa suuremman roolin kuin mitä useimmissa muissa asioissa, jotka liittyvät kirjallisuuteen. Melkein kaikissa tarinoissa, joissa kirjallisuus on jossain muodossa esillä, mainitaan myös sarjakuvat ja ne esitellään vastapainona kirjoille, kuten ne ovatkin. Akkareissa siis sarjakuvien osalta ollaan samoilla jäljillä kuin todellisuudessakin, joskin sarjakuvien määrä on suurempi kuin oikeassa elämässä, koska Akkari on itsekin sarjakuvalehti. Muutakin kirjallisuutta on usein. Kirjastot ovat todella suosittuja Ankkalinnassa ja ne näkyvät todella monissa tarinoissa. Kirjastot mielletäänkin Ankkalinnan nähtävyyksien/tärkeimpien rakennusten joukkoon, koska niitä käytetään niin usein, josta johtuen ne mainitaan monissa tarinoissa. Kirjastot ovat suosittuja, koska Ankkalinnan yleinen ilmapiiri suosittelee ihmisiä lukemaan, josta johtuen monet ankkalinnalaiset käyttävät paljon kirjallisuuden asioita. Kirjallisuuden suosio Ankkalinnassa perustuu varsinkin yleiseen ilmapiiriin ja suvaitsevaisuuteen. Ankkalinna on paitsi tekniikan myös kirjallisuuden alalla kehittynyt kaupunki, ja ankkalinnalaiset lukevatkin paljon, koska he haluavat oppia tai saada uusia kokemuksia. Melkein jokaisella ankkalinnalaisella on kotonaan kirjahylly, koska he ovat (hyvän) kirjan luettuaan jääneet niihin koukkuun ja alkaneet jopa keräillä kirjoja. Siitä johtuen monet ovat halunneet myös kirjoittaa kirjoja. Kaikki kirjat eivät voi olla huonoja, josta johtuen Ankkalinnassa on tehty monia mestariteoksia. Mitä useampia kirjoja kaupungissa tehdään, sitä suuremmalla todennäköisyydellä jokin niistä on todella loistava. Ankkalinnalaiset pitävät paljon kirjallisuudesta, joten he haluavat tuottaa sitä itse, josta johtuen Ankkalinna on melko suuri kaupunki kirjallisuuden alalla. Ankkallinnalle kirjallisuudella on suuri merkitys, koska se muodostaa niin paljon ankkalinnalaisten arjesta ja se vaikuttaa todella paljon ankkalinnalaisten elämään, koska ankkalinnalaiset lukevat paljon, koska yleinen ilmapiiri kannustaa siihen. Ankkalinna on oikea kirjallisuuskaupunki!
Musiikki ei ole koskaan saanut erikoisen suurta suosiota Ankkalinnassa. Se johtunee siitä, että ankkalinnalaiset eivät harrasta musiikkia, josta johtuen musiikkiesityksiä tai muita musiikkiaiheisia tapahtumia ei käydä katsomassa ainakaan suurella väkijoukolla, josta johtuen niitä ei järjestetä ainakaan kovin usein. Tietenkin Ankkalinnan omat ryhmät ovat suosittuja, koska liki kaikki esiintyjät ovat ankkalinnalaisia, josta johtuen heillä on paljon tuttavia Ankkalinnassa, jotka tulevat katsomaan esityksiä ja omalta osaltaan lisäävät musiikin suosiota. Esimerkiksi Ankkalinnan kuorot tai orkesterit lukeutuvat niihin ryhmiin, josta johtuen niille riittänee aina katsojia ja niiden maine pysyy kovana. Kuoroihin ja orkestereihin ja muihin ryhmiin riittää yllättävän paljon esiintyjiä, mutta se johtunee siitä, että Ankkalinnasta löytyy aina muutama ihminen, jotka välittävät musiikista poikkeuksellisen paljon ja he lienevät mukana kaikessa mahdollisessa. Näiden muutaman kymmenen ihmisen ansiosta Ankkalinnan kuorojen perinne säilyy. Usein esiintyjät tulevat edellisten esiintyjien suvuista, sillä musiikin suosio säilyy usein sukupolvien mukana. Esiintyjät ovatkin siis melkein aina joko sukua edellisille tai muuten tuntevat muut. Ankkalinnan kuorot ovat kuitenkin yllättävän pieniä esiintyjämääriltään, vaikka ottaakin huomioon musiikin pienen suosion. Ankkalinnassa ei ole melkein mitään muuta musiikkia paitsi kuorot, orkesterit ja muut ryhmät, koska Ankkalinnan väki (paitsi he, jotka tuntevat esiintyjät) eivät kovin piittaa musiikista, koska heidän mielestään se ei vain sovi heille. Tietenkin perinteiset esitykset keräävät paljon väkeä, koska ne kuuluvat Ankkalinnan monien perinteiden joukkoon, ja monet tulevat seuraamaan niitä vain siksi. Ankkalinnan musiikki ei siis menesty kovin paljoa. Ankkalinnan yleinen ilmapiiri vaikuttaa monien asioiden suosioon, ja koska se ei oikein välitä musiikista, ei kovin moni viitsi mennä katsomaan musiikillisia esityksiä. Ankkalinnassa on muutamia perinteitä, jotka kiinnostavat yhä, mutta niitä ei ole paljoa.
Ankkalinnassa on yllättävänkin paljon teattereita, kun ottaa huomioon, että musiikki ei ole koskaan kerännyt suurta suosiota. Teattereissa kuitenkin käy todella paljon väkeä, sekä normaaleissa esityksissä että oopperoissa. Oopperoiden suosio on yllättänyt monet, sillä niissä on paljon laulamista, kun itse musiikki ei kerää paljoa suosiota. Oopperan selkeästi suurempi suosio johtuukin sen eroista musiikkiin. Oopperat ovat paljon taiteellisempia ja siten keräävät enemmän yleisöä. Monet ankkalinnalaiset arvostavat useita taiteen muotoja, ja musiikki ei ole niin selkeä taidelaji kuin ooppera. Oopperat ovat suosittuja lähinnä niiden taiteellisuuden vuoksi, mutta asiaa auttaa paljon sekin, että Ankkalinnassa on usein monia suosittuja esiintyjiä, kuten oopperalaulamisen maailmanmestari. Oopperoiden suosio selittyy myös sillä, että esiintyjät ovat maailmankuuluja, jolloin heitä katsomaan tulee helposti paljon väkeä. Teatteriesityksiin pätevät melko samat asiat. Teatteri on selkeä taidelaji, ja esityksiä on tehty kaikille, joten monet erilaiset ihmiset voivat tulla niitä katsomaan, josta johtuu niiden suurehko suosio. Oopperoihin tullee vain muutaman tyyppisiä kävijöitä, mutta ne ovat silti todella suosittuja. Teatterit liikkuvat täysin omassa kategoriassaan, koska ne soveltuvat kaikille (joskin kaikki esitykset eivät). Kulttuuri on hyväksi ihmisille, ja teatterit ovat selkeä osa-alue, josta johtuen monet käyvät teattereissa, he haluavat saada oman ''kulttuurikiintiönsä'' täyteen. Teatterit keräävät kuitenkin myös ''katsojakatsojia'', jotka selkeästi nauttivat teatterista. Se johtuu siitä, että teatterien lukuisat ominaisuudet soveltuvat varsinkin tietyn tyyppisille ihmisille, mutta melkein kaikille soveltuu ainakin osa niistä. Teatterien vakiokatsojat ovatkin todella kiinnostuneita, mutta myös harvemmin käyneet ihmiset pitävät teattereista. Teattereihinkin on usein saatu huippuesiintyjiä ja todella tunnettuja näytöksiä, mikä lisää paljon niiden kävijämäärää. Maine aiheuttaa paljon suosiota, ja niin on käynyt teattereille. Ihmiset haluavat nähdä kuuluisat esiintyjät. Heidän esiintymiset ovatkin hyväksi teattereille. Silloin kävijät näkevät teattereiden parhaat puolet ja käyvät niissä uudestaan. Teatterit ovatkin varsinkin huippuesiintyjiensä ansiosta todella suosittuja paikkoja Ankkalinnassa ja niissä käydään usein.
Elokuva-ala on todella suosittua Ankkalinnassa. Ankkalinnan muutamissa elokuvateattereissa pyörii usein jonkinlainen mestarielokuva tai muuten vain yleisöä paljon keräävä elokuva. Se johtuu siitä, että elokuvateattereiden omistajat ovat todella rikkaita, ja heillä on varaa ostaa suosittuja elokuvia tai heillä on tarpeeksi ideoita huippuelokuvien tuottamiseen. Elokuvissa käy melkein jokainen ankkalinnalainen, ja monet käyvät niissä usein. Se johtuu Ankkalinnan vallitsevasta kulttuurityypistä. Viihdekulttuurit, kuten elokuvat, ovat suosittuja. Elokuvat keräävätkin aina paljon katsojia, koska monet ankkalinnalaiset pitävät televisionkin katsomisesta, ja elokuvat kuuluvat käytännössä samaan kategoriaan. Johtuen elokuvien suosiosta, myös elokuvateattereita on paljon, ja monet ankkalinnalaiset miettivätkin, mihin mennä. Useimmiten tähän kysymykseen vastauksen tarjoavat suurelokuvat, joita jokin teatteri saa näytettäväkseen. Elokuvien suosio perustuu siihen, että suuret elokuvat keräävät aina paljon yleisöä ja monet haluavat mennä katsomaan muita kuin suuria elokuvia, koska ''kaikki muutkin käyvät elokuvissa''. Ankkalinnassa(kin) siis usein se, mitä muut tekevät, vaikuttaa siihen, mitä itse teet ja elokuvissa se ilmenee selkeästi. Tietenkin todella moni ankkalinnalaisista vain pitää elokuvista johtuen niiden juonista, eikä itse elokuvista yleisesti. Todella moni ankkalinnalainen kuuluu tähän kategoriaan, ja siitä(kin) johtuen suuret elokuvat, jotka ovat keränneet muualla paljon suosiota, ovat todella suosittuja myös Ankkalinnassa. Elokuvateattereita ei kuitenkaan kovin paljoa näe tarinoissa, joissa niitä ei käytetä, koska ne eivät kuulu normaaliin kaupunkikuvaan. Lisäksi monet käsikirjoittajat ja piirtäjät eivät halua laittaa tarinoihinsa elokuvateattereita, koska ne näyttävät huonoa esimerkkiä. Elokuvateattereita kuitenkin näkyy todella paljon tarinoissa, joissa niitä käytetään, koska silloin halutaan osoittaa, kuinka paljon Ankkalinna pitää niistä ja vain yhdellä elokuvateatterilla se ei onnistuisi ainakaan helposti. Elokuvat ovat siis todella suosittuja Ankkalinnassa, ja varsinkin monet mestarielokuvat, joita Ankkalinnaan ostetaan, keräävät aina paljon suosiota.
Televisiokin lukeutuu kulttuuriin, ja se on vahvasti esillä Ankkalinnassa. Monet ankkalinnalaiset katsovat televisiota todella paljon, useita tunteja vuorokaudessa. Televisio on aina lukeutunut ankkalinnalaisten normaaliin vuorokausirytmiin (tietenkin poikkeuksineen, esimerkiksi Don Rosa ei televisiota tarinoihinsa melkein koskaan kuvaa). Televisiosta on tullut monille ankkalinnalaisille jopa suuri ongelma, ja useat ovat riippuvaisia siitä. Television katsominen on tullut useissa tarinoissa haitaksi, ja se johtuu siitä, kuinka paljon kaikkea televisiosta löytyy. Se on täynnä muun muassa kaikenlaisia hömppäsarjoja ja muuta turhaa, joidenka ainoa tarkoitus on koukuttaa katsojat. Siinä ne ovat onnistuneet. Useat ihmiset katselevat televisioita säännöllisesti (käytännössä kaikki vähintään kerran per vuorokausi), joten televisioista on tullut selkeä useasti käytetty aihe tarinoille ja niiden käyttäminen on lisääntynyt, koska oikeassakin elämässä televisiot ovat lisääntyneet. Ankkalinnalaiset katsovat televisiosta lähinnä hömppäsarjoja, koska melkein mitään muuta niistä ei tule, koska päälliköt tietävät, että sarjat saavat prosentuaalisesti televisionkatsojista eniten katsomaan televisiosta ja ne myös lisäävät televisioiden suosiota. Esimerkiksi uutisia ei televisioista kovin usein tule. Televisioiden sisältö on siis melkein täyttä soopaa ja roskaa, mutta ne ovat silti ankkalinnalaisille tärkeitä, koska he pitävät roskista, mitä televisiosta tulee, sillä sarjat ovat useimmiten kuvattu ankkalinnalaisten näkökulmista ja maanläheisesti, joten niihin on todella helppo samaistua, jolloin sarjojen suosiokin kasvaa. Television merkitys on siis valtava! Se johtuu siitä, että niistä on (melkein) aina tullut jonkinlaisia sarjoja, jotka ovat koukuttaneet väen, jolloin sarjoja ja katsojia on molempia tullut lisää. Arvot ovatkin siis suoraan verrannollisia, ja molemmat riippuvat toisistaan. ''Kumpikaan ei voi elää ilman toista.'' Ankkalinnan television suuren suosion pääsyy ovatkin siis ankkalinnalaiset. He ovat itse valinneet tiensä, ja he pitävät sarjoista, mitä televisiosta tulee. Televisiokatsojat ovat useimmiten keskivertoankkalinnalaisia, koska heitä varten on useimmat ohjelmat suunniteltu, koska suurin osa ankkalinnalaisista on heitä. Juuri siksi televisiot ovat niin tärkeitä ankkalinnalaisille. Televisioita kuvataan melkein jokaisessa tarinassa, koska ne ovat osa Ankkalinnan normaalia elämää, ja televisioiden merkitys on sekä Ankkalinnassa että todellisuudessa suuri. Ankkalinnasta on haluttu tehdä siinä määrin aito kaupunki. Televisioiden merkitys on Ankkalinnassa luultavasti jopa suurempi kuin oikeassa elämässä, koska päälliköt ovat tehneet senlaisia valintoja.
Ruokakulttuuri Ankkalinnassa on melko sekava, koska se vaihtelee melkein jokaisessa tarinassa, koska mitään vakiintunutta säännöstöä ei (vielä) ole. Joissain tarinoissa Ankkalinnan väki on hienostunutta, joissain syödänä vain hot dogeja ja pizzaa. Ankkalinnassa on jokaisessa tarinassa, joissa syömistä käsitellään, muutama hienostunut ravintola, jotka ovat melko kalliita ja todella tasokkaita, sillä niihin halutaan maksavia asiakkaita. Muut osa-alueet vaihtelevatkin paljolti. Ankkalinnan katujen varsilla myydään melko usein jonkinlaista roskaruokaa, ja usein Akukin on osallistunut myymiseen. Varsinkin hot dogit ovat suosittuja roskaruoista. Myös monet muut kelpaavat. Katujenvarsiroskaruokakauppiaita ei enää nähdä paitsi tarinoissa, joissa keskitytään syömiseen ja/tai ruokaan. Roskaruoista on muodostunut selkeä osa Ankkalinnan ruokakulttuuria, vaikka sitä ei kehdata ääneen sanoakaan, sillä roskaruoat yhfistetään helposti muihin jonkinlaista heikkoa ihmistä tarkoittaviin asioihin. Roskaruoat kuuluvatkin Ankkalinnan vaiettuihin asioihin. Tietenkään kaikissa tarinoissa ei Ankkalinnassa ole roskaruokakulttuuria, vaan ruoka on parempaa, järkevämpää. Niissä tarinoissa Ankkalinnassa on useimmiten enemmän hyviä mutta melko halpoja ravintoloita, koska valtaosalle ankkalinnalaisista ne sopivat parhaiten. Ravintoloissa käydään syömässä muutaman kerran kuukaudessa, josta johtuen ne tuottavat melko paljon rahaa, jolloin ruoasta voidaan tehdä parempaa, kuitenkaan korottamatta hintoja, joka johtaa siihen, että asiakkaita (ja rahaa) tulee entistä enemmän. Sen ansiosta niinsanotut pienravintolat menestyvät hyvin, ja niitä on tarinoissa paljon. Ankkalinnan ruokakulttuuri vaihtelee eri tarinoiden välillä suuresti, koska mitään vakiintunutta arvoa sille ei ole, sillä kukaan ei ole sitää määritellyt eikä mitään kulttuurityyliä käytetä selkeästi yli muiden. Ankkalinnan ravintolat eivät kovin usein muissa kuin ruoka-aiheisissa tarinoissa näy katukuvassa, koska ne eivät ole niin selkeä osa Ankkalinnaa, vaikka kaupungilla selkeästi on oma ruokakulttuurinsa. Siitä johtuu myös se, että Ankkalinnalle ei ole olemassa/määritelty vielä yhtä ainoaa oikeaa ruokakulttuuria, vaan kaikkia tapoja käytetään.
Ankkalinnassakin on jonkinlaisia uhkapelejä, mutta niitä ei käytetä tarinoissa kovin paljoa, johtuen oikeassa elämässä vallitsevasta suvaitsemattomuudesta, joka heijastuu myös sarjakuvamaailmaan. Uhkapelejä käytetään lähinnä kun halutaan määritellä tai kuvailla jonkun hahmon onnea, useimmiten Akun ja/tai Hannun. Uhkapelit eivät luo tarinoille melkein mitään ominaisuuksia, joten ne ovatkin melko turhia, joka on myös yksi syy sille, miksi niitä ei käytetä (enää) kovin usein. Akkari on kuitenkin suunnattu melko pienille lapsille ja uhkapelit ovat Suomessa tällä hetkellä K15, joten Akkareihin ei kenties siitä syystä ole niitä haluttu, ainakaan paljoa. Ankkalinnalle uhkapelit ovat melko turhia, sillä vain muutama tarina on saanut juonensa päärakennepohjan niistä eivätkä ne luo tarinoille, joiden pääaiheina ne eivät ole, kovin paljoa hyödyllisiä ominaisuuksia, vaan ovat melko turhia. Uhkapelikulttuuri on Ankkalinnassa melko määrittelemätön, sillä uhkapelejä ei ole käytetty kovin monissa tarinoissa, josta johtuen ne ja Ankkalinnan väen suhtautuminen niihin, on jäänyt melko hämärän peittoon. Useimmissa tarinoissa, joissa uhkapelejä on, ne ovat suosittuja ja niitä on monia jossain yhdessä pienehklssä rakennuksessa, eli ne ovat keränneet kelvollisesti käyttäjiä. Tarinoissa, joissa ne saavat suuren roolin, niiden käyttäjämäärää ei kovin kuvailla, ja pelikoneet edustavat jonkinlaista ääripäätä, koska silloin ne tuovat tarinoihin enemmän ominaisuuksia kuin muuten. Ankkalinnassa ei ole kovin monta paikkaa, jossa voisi pelata uhkapelejä. Siihen vaikuttaa ainakin se, että melko paljon ankkalinnalaisista on melko pieniä, josta johtuen he eivät saa pelata niitä. Lisäksi se johtaa siihen, että ankkalinnalaisten yleinen suhtautuminen pelikoneisiin on melko negatiivinen, ja jos niitä pelaa, saa melko usein negatiivista puhetta kohtaansa. Ankkalinnassa on useimmiten muutamia ''pelifriikkejä'', jotka pelaavat paljon enemmän kuin muut ja ovat selkeästi kiinnostuneita pelaamisesta. Melkein jokaisessa tarinassa, joissa on pelikoneita, on heidänlaisiaan ihmisiä ja heitä kuvataan myös muulloin. Pelikoneita ja uhkapelejä ei kuvata melkein koskaan muulloin kuin tarinoissa, joissa ne saavat kunnon roolin, koska niistä ei ole koskaan muodostunut selkeää Ankkalinnan osaa eivätkä ne ole koskaan saaneet kunnollista roolia tai vakiinnuttaneet paikkaansa Ankkalinnassa. Siitä johtuen niiden esiintyminen ei ole kovin yleistä. Yksi selkeä poikkeus löytyy: Lotto. Se on niin selkeä osa suomalaisten elämää, että se on lisätty mukaan myös Akkareihinkin. Todella usein Lotossa on jaossa jättipotti (muutama kymmenen miljardia) ja Aku osallistuu melkein joka viikko Lottoon, kuten Hannukin, joka onnestansa johtuen voittaa aina. Lotto edustaa Ankkalinnassa melko samoja asioita kuin Suomessakin, josta johtuen se on vakiinnuttanut helposti paikkansa tarinoissa. Lotto on tärkeä osa elämää sekä useimmille suomalaisille että ankkalinnalaisille. Lotossa omituista on se, että joka kerta Hannu korjaa yksin jättipotin ja joka kerta jaossa on jättipotti. Lottoa käytetäänkin kuvaamaan raja-arvoja ja ääripäitä, koska siihen se soveltuu todella hyvin.
Eri hahmot käyttävät kulttuuria eri tavoilla. Roope Ankka käyttää kulttuuria melkein kaikissa muodoissa, koska hän omistaa niin paljon kulttuuriin liittyviä asioita, kuten teatterit ja ravintolat, ja hän käy omissa tiloissaan. Roopen kulttuurin käyttämisestä ei ole tehty tarinoita (ainakaan paljoa), vaikka siihen olisi mahdollisuus. Roope-aiheisista tarinoista, jotka keskittyvät kulttuuriin, läheskään kaikkea potentiaalia ei ole käytetty, vaan tarinat ovat melko vähäisiä ja viimeistelemättömän oloisia. Iines käyttää kulttuuria lähes kaikissa sen muodoissa, ja siksi Akukin on ajautunut kulttuurin pariin melko usein. Iines-aiheisissa tarinoissa on usein kulttuuria, koska se on niin vahva aihe tarinoille ja se sopii Iineksen luonteelle, josta johtuen se tuo aitoutta hänestä kertoviin tarinoihin. Iines-aiheiset kulttuuritarinat ovat hyviä myös siksi, että niissä saa kuvattua Akun tunteita, koska Aku on pakotettu mukaan ja hän kokee kulttuurit eri tavoin kuin Iines. Iines-tarinat ovat siis selkeitä plussia kulttuurille. Aku käyttää kulttuurista lähinnä urheilua, mutta koska Akukin on niin monipuolinen hahmo ja urheilu on laaja käsite, Akusta ja urheilusta kertovat tarinat saavat usein paljon positiivisia ominaisuuksia, koska molemmat ovat niin laajoja käsitteitä ja sisältävät paljon eri asioita, josta johtuen tarinoista tulee äärimmäisen tarkkoja, yksityiskohtaisia ja hauskoja, koska yksityiskohdat tuottavat muun muassa huumoria. Tarinat, joissa käytetään kulttuuria, ja joissa Aku on päähahmona, ovat melkein aina menestyviä. Tupu, Hupu ja Lupu käyttävät vain hieman kulttuuria, koska he ovat vielä niin pieniä eikä siksi kulttuuri sovi heille niin hyvin kuin muille. Esimerkiksi teatterin ymmärtäminen vaatii sitä, että on hieman vanhempi. Useissa tarinoissa ankanpojat ovat kuitenkin urheiluhulluja, joten heidänkin voi sanoa käyttävän kulttuuria - urheilun muodossa. Sama pätee Hannu Hanheen. Hän ei välitä kulttuurista tippaakaan, mutta koska Iines pitää, hän esittää pitävänsä ja Iines valitseekin hänet usein matkaseurakseen. Hannunkin kokemukset mukavasta kulttuurista rajoittuvat lähinnä urheiluun.
Kulttuurin vaikutus Akkariin on suuri, koska se antaa monia eri ominaisuuksia ja sillä on monia eri ulottuvuuksia, joista jokainen tuottaa monia eri asioita tarinoihin. Mikäli käytät kaikkia kulttuurin muotoja (mikä on luultavimmin mahdotonta), saat tarinan, jossa on tuhansia hyviä ominaisuuksia. Kulttuuri luo siis todella paljon asioita, sillä se sisältää niin paljon eri asioita ja se on niin monipuolista. Pelkästä kulttuurista saa loistavia tarinoita, koska se luo enemmän ominaisuuksia kuin suurin osa hahmoista (josta johtuen tarinoita, joiden aiheena on kulttuuri, on tehty melko paljon, mutta lisääkin voi tehdä), ja kulttuuri on uskomattoman hyvä aihe tarinoille, koska se on aiheena niin laaja. Kulttuuri tuo mukanaan muun muassa paljon uskottavuutta, koska se kuuluu oikeaan elämään suurena osana, ja kulttuuri on moniuloitteinen ja sisältää monia eri kategorioita, joten se sopii melkein mihin tahansa tarinoissa. Tarinat tarvitsevat kulttuuria, koska mistään muualta ei saa osaa sen ominaisuuksia, kuten niin suuria määriä uskottavuutta, koska mikään muu asia, jota Akkareissa käytetään, ei ole niin suuri osa oikeaa elämää kuin kulttuuri. On todella tärkeää, että kulttuuria käytetään, koska se antaa paljon aiheita ja ilman sitä tarinat olisivat melko tylsiä, yksityiskohdattomia ja epäaitoja. Kulttuuri luo paljon asioita varsinkin tarinoiden taustoille, koska esimerkiksi kirjastoja näkyy melko usein taustalla, vaikka niitä ei käytettäisikään. Sekin on yksi kulttuurin käyttötavoista! Kulttuurilla on monia eri käyttötapoja, kuten edellä mainitsemani taustattaminen. Kulttuurin saa myös tarinoiden päärakenneaiheeksi ja siihen nojaamalla on tehty monia huipputarinoita. Koska kulttuuri on niin olennainen osa oikeasta elämästä, on se tärkeää myös Ankkalinnassa, sillä monet käsikirjoittajat (ja piirtäjät) ovat ottaneet niin paljon vaikutteita oikeasta elämästä, jonka ansiosta Akkari on nykyisenlaisensa. Kulttuuri on tärkeimpiä oikeasta elämästä poimittuja asioita, koska se vaikuttaa niin paljoon. Ilman kulttuuria Akkari olisi todella paljon erilainen nykyiseen verrattuna. Tarinoille kulttuuri onkin siis täysin korvaamaton ja pakollinen ominaisuus, minkä tilalle ei saa asetettua mitään muuta.
Kulttuuri ilmenee tarinoiden taustalla vain vähäisesti, mutta itse tarinoissa se on mukana kelvollisesti. Monet tarinat keskittyvät kulttuuriin, johtuen sen hyvistä ominaisuuksista. Taustoille ei kulttuuria laiteta, koska se ei vielä ole niin selkeä osa Ankkalinnaa kuin mitä muun muassa Julle Ankanpään patsas. Ankkalinnalla ei esimerkiksi ole mitään yksiselitteistä ainoaa oikeaa kirjastoa, josta johtuen kirjastoja ei tarinoiden taustalla kovin paljoa ole. Sama pätee myös muissa asioissa, jotka liittyvät kulttuuriin, kuten ravintolat, joista muutamaa käytetään paljon, teatterit, musiikkisalit ja niin edelleen. Kulttuurissa ei vain vielä(kään) ole niin selkeitä sitä kuvaavia asioita ja jotain, jota olisi käytetty selkeästi enemmän kuin muita samanlaisia asioita, joten Ankkalinnassa ei ole niin selviä kulttuuriaiheisia maamerkkejä tai tunnettuja rakennuksia tai muuta samantapaista. Se johtuu siitä, että kulttuurissa on käytetty sen kaikkia muotoja ja niitä monipuolisesti, joten missään kulttuurin muodoista ei ole päässyt syntymään jotain erikoista asiaa, joka toistuisi tarinasta toiseen, vaan kaikki kulttuuriin liittyvät asiat ovat vaihtelevia tarinasta toiseen. Kulttuurirakennuksia tarvittaisiin, koska ne loisivat tarinoiden välille yhteenkuuluvuutta ja selkeästi ne toisivat Ankkalinnaan kultuturin lopullisesti ja olisivat se viimeinen niitti, joka ratkaisee sen, että kulttuuri kuuluu Ankkalinnaan. Olisi todella tärkeää saada jonkinlainen erikoisrakennus tai maamerkki, koska se vahvistaisi sen, että kulttuuri on tärkeä osa Ankkalinnaa ja se toisi yhteenkuuluvuutta tarinoiden välille, kuten esimerkiksi Julle Ankanpään patsas tekee. Kulttuurin pitäisi vahvistua osaksi Ankkalinnaa, ja sen pitäisi olla yhdenmukainen eri tarinoiden välillä. Muun muassa kaikkea niistä jotkin Ankkalinnaan kuuluvat kulttuurimaamerkit tekisivät, jos ne toistuisivat tarinoista toiseen, koska silloin ne olisivat selkeä yhteinen tekijä tarinoiden välillä ja ne vahvistaisivat kulttuurin suurta roolia.
Yhteenveto: Kaikenlaista kulttuuria käytetään Ankkalinnassa. Urheilu on niistä tärkein ja se yhdistää ankkalinnalaisia. Myös taide ja kirjallisuus ovat suosittuja, toisin kuin musiikki. Teatterit ja oopperat ovat yllättävänkin suosittuja, johtuen huippuesiintyjistä. Elokuvat ja televisio(sarjat) keräävät paljon katsojia. Ankkalinnan ruokakulttuuri on vaihteleva. Uhkapeleistä ei ole tehty paljoa tarinoita. Tarinoille kulttuuri on korvaamaton, koska siitä saadaan niin monia eri ominaisuuksia. Eri hahmot käyttävät kulttuuria eri tavoin. Iines käyttää kulttuuria eniten ja hänestä ja kulttuurista kertovia tarinoita on melko vähän, vaikka niistä saisi hyviä. Ankkalinnaan tarvitaan jonkinlaista kulttuurimaamerkkiä, koska se loisi yhteenkuuluvuutta tarinoiden välille.
Syynärit: En halua, että te ratkaisette mestaruuden. Haluaisin, että joko perustelisitte rangaistuksen ja kumoaisitte vastaväitteeni tai peruisitte rangaistuksen, koska tällä hetkellä rangaistus on ratkaiseva ja perusteluton.
~kirja
Vaari
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 698 -
21.11.2009 klo 13:19:48
Taas jäi melko vähän aikaa kirjoittelulle, mutta nappaanpa nyt edes ne puoli pistettä pikku viestilläni.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)Ankkalinnan kulttuuri
Kultturikaupunkina Ankkalinna lienee vertaansa vailla. Sinne on mahdutettu kaikenlaista tarpeen mukaan, ja onkin hyvin mahdollista että se on kaikkien aikojen moninaisin tällä saralla.
Taide lienee kulttuurimuodoista se tunnetuin, ja sitähän Ankkalinnasta löytyy. Aina on joku näyttely päällä ja kansalaiset ryntäävät sivistämään itseään. Ankkalinnalla on myös omia taiteilijoita, jotka vaihtelevat eri sarjojen mukaan. Kaupungista löytyy niin Ankkalinnan taidemuseo kuin nykytaiteen museot Miaska ja Skisma.
Seuraavana tulee mieleen teatterimaailma, mikä on myös erittäin tärkeä kulttuurillinen osa-alue. Ankkalinnassa on kaikkea perinteisestä teatterista oopperaan ja elokuvista stand-uppiin. Jälkimmäiset eivät varsinaisesti kulttuuriarvoa nostata, mutta ovat silti suosituimpia esityksiä asukkaiden keskuudessa. Ooppera on näistä kuitenkin se kaikkein suosituin, ja sitä esiintyykin huomattavassa määrää tarinoita. Iines ottaa Akun usein mukaan, vaikkei Aku liiemmin tästä kulttuurin muodosta perustakaan.
Kirjallinen sivistys kuuluu myös ehdottomasti Ankkalinnan merkittävimpiin kulttuurillisiin näkyvyyksiin. Asukkaat lukevat mielellään sanomalehtiä, sarjakuvia ja ihan oikeitakin kirjoja. Kirjasto on usein hyvin näkyvillä Ankkalinnassa, ja monasti Roope sukulaisineen hakeutuukin tähän tiedon aarreaittaan netin sijasta etsiessään kadonneita rikkauksia. Ankanpojat pänttäävät koulussa oppikirjoja, Taavi Ankka sivistää itseään milloin milläkin tutkinnolla ja Aku lukee sarjiksia.
Myös ruoka on merkittävässä roolissa Ankkalinnan omassa ruokakulttuurissa. Vaikka kaupungista löytyy ravintolaa joka lähtöön, perusjenkkiläisestä pikaruokalasta kiinalaiseen, on myös omia hieman erikoisempia kuppiloita. Jossain tarjoillaan joka päivä jotain uutta ja erikoista, toisissa on aina sama lista ja vakioasiakkaat. Katukojut ovat suosittuja pikkunälän yllättäessä tai raksaduunarin päästessä tauolle, ja onpa Akukin usein kokeillut onneaan kauppaamalla roskaruokaa nälkäisille.
Musiikkia ei tietenkään sovi unohtaa, onhan sekin eräs näkyvimpiä asioita niin tosielämässä kuin Ankkalinnassakin. Monilla kaduntallaajilla soi ämpärit korvissa ja onpa katumuusikoitakin nähty milloin missäkin. Konsertit ovat Ankkalinnassa yleisiä, ja usein paikalle saadaan joku maailmankuulu kapellimestari tai räppärinalku keikkailemaan. Moni vakiokasvokin on kokeillut muusikon uraa, Aku ja Touho etunenässä. Yleensä homma lässähtää lopuksi, mutta aina on yritetty uudelleen.
Urheilu lienee kuitenkin se kaikkein suosituin kulttuurimuoto, joskaan ei välttämättä tunnetuin. Moni ei välttämättä pidä sitä kulttuurillisesti tärkeänä, mutta silti se on eräs Ankkalinnan suurimpia vahvuuksia turismin saralla. Jalkapallo taitaa olla urheilussa seuratuin laji, ja stadion on aina ääriään täynnä Hanhivaaran ja Ankkalinnan ottaessa yhteen. Ankkalinnalla on myös omia huippu-urheilijoita jotka lähtevät edustamaan kaupunkia maailmalle niin yleisurheiluun kuin olympialaisiinkin. Penkkiurheilu on siis mahdollisesti Ankkalinnan suosituin kulttuurimuoto, ainahan illan matsi on vetänyt ihmiset töpsän ääreen Aku etunenässä.
Yhteenvetona toteaisin Ankkalinnasta löytyvän kaikki tärkeimmät kulttuurilliset osa-alueet, ja löytyypä niitä vähemmän tärkeitäkin aina tarpeen mukaan. Kulttuurin merkitys Ankkalinnalle on kiistaton, ja se tulee kasvamaan jatkuvasti uusien suuntauksien vallatessa alaa.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)Ankkalinnan kulttuuri
Kultturikaupunkina Ankkalinna lienee vertaansa vailla. Sinne on mahdutettu kaikenlaista tarpeen mukaan, ja onkin hyvin mahdollista että se on kaikkien aikojen moninaisin tällä saralla.
Taide lienee kulttuurimuodoista se tunnetuin, ja sitähän Ankkalinnasta löytyy. Aina on joku näyttely päällä ja kansalaiset ryntäävät sivistämään itseään. Ankkalinnalla on myös omia taiteilijoita, jotka vaihtelevat eri sarjojen mukaan. Kaupungista löytyy niin Ankkalinnan taidemuseo kuin nykytaiteen museot Miaska ja Skisma.
Seuraavana tulee mieleen teatterimaailma, mikä on myös erittäin tärkeä kulttuurillinen osa-alue. Ankkalinnassa on kaikkea perinteisestä teatterista oopperaan ja elokuvista stand-uppiin. Jälkimmäiset eivät varsinaisesti kulttuuriarvoa nostata, mutta ovat silti suosituimpia esityksiä asukkaiden keskuudessa. Ooppera on näistä kuitenkin se kaikkein suosituin, ja sitä esiintyykin huomattavassa määrää tarinoita. Iines ottaa Akun usein mukaan, vaikkei Aku liiemmin tästä kulttuurin muodosta perustakaan.
Kirjallinen sivistys kuuluu myös ehdottomasti Ankkalinnan merkittävimpiin kulttuurillisiin näkyvyyksiin. Asukkaat lukevat mielellään sanomalehtiä, sarjakuvia ja ihan oikeitakin kirjoja. Kirjasto on usein hyvin näkyvillä Ankkalinnassa, ja monasti Roope sukulaisineen hakeutuukin tähän tiedon aarreaittaan netin sijasta etsiessään kadonneita rikkauksia. Ankanpojat pänttäävät koulussa oppikirjoja, Taavi Ankka sivistää itseään milloin milläkin tutkinnolla ja Aku lukee sarjiksia.
Myös ruoka on merkittävässä roolissa Ankkalinnan omassa ruokakulttuurissa. Vaikka kaupungista löytyy ravintolaa joka lähtöön, perusjenkkiläisestä pikaruokalasta kiinalaiseen, on myös omia hieman erikoisempia kuppiloita. Jossain tarjoillaan joka päivä jotain uutta ja erikoista, toisissa on aina sama lista ja vakioasiakkaat. Katukojut ovat suosittuja pikkunälän yllättäessä tai raksaduunarin päästessä tauolle, ja onpa Akukin usein kokeillut onneaan kauppaamalla roskaruokaa nälkäisille.
Musiikkia ei tietenkään sovi unohtaa, onhan sekin eräs näkyvimpiä asioita niin tosielämässä kuin Ankkalinnassakin. Monilla kaduntallaajilla soi ämpärit korvissa ja onpa katumuusikoitakin nähty milloin missäkin. Konsertit ovat Ankkalinnassa yleisiä, ja usein paikalle saadaan joku maailmankuulu kapellimestari tai räppärinalku keikkailemaan. Moni vakiokasvokin on kokeillut muusikon uraa, Aku ja Touho etunenässä. Yleensä homma lässähtää lopuksi, mutta aina on yritetty uudelleen.
Urheilu lienee kuitenkin se kaikkein suosituin kulttuurimuoto, joskaan ei välttämättä tunnetuin. Moni ei välttämättä pidä sitä kulttuurillisesti tärkeänä, mutta silti se on eräs Ankkalinnan suurimpia vahvuuksia turismin saralla. Jalkapallo taitaa olla urheilussa seuratuin laji, ja stadion on aina ääriään täynnä Hanhivaaran ja Ankkalinnan ottaessa yhteen. Ankkalinnalla on myös omia huippu-urheilijoita jotka lähtevät edustamaan kaupunkia maailmalle niin yleisurheiluun kuin olympialaisiinkin. Penkkiurheilu on siis mahdollisesti Ankkalinnan suosituin kulttuurimuoto, ainahan illan matsi on vetänyt ihmiset töpsän ääreen Aku etunenässä.
Yhteenvetona toteaisin Ankkalinnasta löytyvän kaikki tärkeimmät kulttuurilliset osa-alueet, ja löytyypä niitä vähemmän tärkeitäkin aina tarpeen mukaan. Kulttuurin merkitys Ankkalinnalle on kiistaton, ja se tulee kasvamaan jatkuvasti uusien suuntauksien vallatessa alaa.
wierii2
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 699 -
21.11.2009 klo 14:14:08
Lainaus käyttäjältä: Aku VankkaNäyttäisi siis siltä, että KPw'n taru on lopuillaan?
Ehei, vain Karhula pitää välivuoden.
Ehei, vain Karhula pitää välivuoden.
Aku Vankka
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 700 -
21.11.2009 klo 14:23:41
Lainaus käyttäjältä: wierii2Lainaus käyttäjältä: Aku VankkaNäyttäisi siis siltä, että KPw'n taru on lopuillaan?
Ehei, vain Karhula pitää välivuoden.
Välivuoden? : D Ettet kumminkin tarkoittaisi välikautta?
Ketkäs sitten kisaavat koopeeveessä ensi kaudella?
Ehei, vain Karhula pitää välivuoden.
Välivuoden? : D Ettet kumminkin tarkoittaisi välikautta?
Ketkäs sitten kisaavat koopeeveessä ensi kaudella?
wierii2
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 701 -
21.11.2009 klo 14:24:55
Lainaus käyttäjältä: Aku VankkaLainaus käyttäjältä: wierii2Lainaus käyttäjältä: Aku VankkaNäyttäisi siis siltä, että KPw'n taru on lopuillaan?
Ehei, vain Karhula pitää välivuoden.
Välivuoden? : D Ettet kumminkin tarkoittaisi välikautta?
Ketkäs sitten kisaavat koopeeveessä ensi kaudella?
Sori, kirjoitusvirhe. Välikausi siis.
KPw:n ja KPw II:den kisaajat pysyköön vielä pimennossa. :D
Ehei, vain Karhula pitää välivuoden.
Välivuoden? : D Ettet kumminkin tarkoittaisi välikautta?
Ketkäs sitten kisaavat koopeeveessä ensi kaudella?
Sori, kirjoitusvirhe. Välikausi siis.
KPw:n ja KPw II:den kisaajat pysyköön vielä pimennossa. :D
Aku Vankka
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 702 -
21.11.2009 klo 14:26:19
No, sen tiedän että Sorsa ja wierii itse ovat varmaankin mukana..?
Mutta eikös Salwer sanonut, että seitsemännestä kaudesta lähtien yksi henkilö saa olla tallipäällikkönä vain yhdelle tallille? Eli ei taida KPwII'sta enää ensi kaudella olla.
Mutta eikös Salwer sanonut, että seitsemännestä kaudesta lähtien yksi henkilö saa olla tallipäällikkönä vain yhdelle tallille? Eli ei taida KPwII'sta enää ensi kaudella olla.
wierii2
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 703 -
21.11.2009 klo 14:28:57
Lainaus käyttäjältä: Aku VankkaNo, sen tiedän että Sorsa ja wierii itse ovat varmaankin mukana..?
Mutta eikös Salwer sanonut, että seitsemännestä kaudesta lähtien yksi henkilö saa olla tallipäällikkönä vain yhdelle tallille? Eli ei taida KPwII'sta enää ensi kaudella olla.
Voin varmuudella sanoa, että itse olen mukana. :D Ja ehkä eräs kova kisaajakin tekee paluun KPw:n riveissä.
Ei minusta ole mitään lopullista päätöstä Salwerilta tullut...
Mutta eikös Salwer sanonut, että seitsemännestä kaudesta lähtien yksi henkilö saa olla tallipäällikkönä vain yhdelle tallille? Eli ei taida KPwII'sta enää ensi kaudella olla.
Voin varmuudella sanoa, että itse olen mukana. :D Ja ehkä eräs kova kisaajakin tekee paluun KPw:n riveissä.
Ei minusta ole mitään lopullista päätöstä Salwerilta tullut...
Aku Vankka
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 704 -
21.11.2009 klo 14:31:21
Kovalla kilpailijalla ei voi tarkoittaa ketään muuta kuin Akuhullua, muita vaihtoehtoja ei ole, koska kaikki muut kovat nimet ovat tällä hetkellä mukana. Joten, Akuhullu siis tekee comebackin?
Kyllä Salwukka muistaakseni kauden alussa sanoi niin, että nämä sisartallit (joilla molemmilla on sama tallipäällikkö) ovat sallittuja vain 6. kaudella, muttei siitä eteenpäin. Odottakaamme virallista varmistusta..
Kyllä Salwukka muistaakseni kauden alussa sanoi niin, että nämä sisartallit (joilla molemmilla on sama tallipäällikkö) ovat sallittuja vain 6. kaudella, muttei siitä eteenpäin. Odottakaamme virallista varmistusta..
Toke
Ankkiksen Viestimaraton: Kausi 6
Viesti 705 -
21.11.2009 klo 14:45:20
Lainaus käyttäjältä: Aku VankkaKovalla kilpailijalla ei voi tarkoittaa ketään muuta kuin Akuhullua, muita vaihtoehtoja ei ole, Entä akuankka1313?
Samalla tässä ilmoitan, että en osallistu tähän kulttuuriosakilpailuun. Ei ole intoa kirjoittaa, eikä tallistakaan varmaan kukaan osallistu. Turha lähteä puolta pistettä hakemaan. :-/
Samalla tässä ilmoitan, että en osallistu tähän kulttuuriosakilpailuun. Ei ole intoa kirjoittaa, eikä tallistakaan varmaan kukaan osallistu. Turha lähteä puolta pistettä hakemaan. :-/